Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointiviestintäsuunnitelma rakennusalan yritykselle

Hautamäki, Katja (2013)

Avaa tiedosto
Hautamaki_Katja.pdf.pdf (628.9Kt)
Lataukset: 


Hautamäki, Katja
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2013
Creative Commons License
Creative Commons Attribution 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121220967
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoitus oli suunnitella markkinointiviestintää rakennusalanyritykselle, joka rakennuttaa kuuden asunnon rivitalokiinteistöä. Opinnäytetyön tavoitteena oli perehtyä kiinteistöalan markkinointiviestintään sekä haastatteluiden tekeminen asunnon ostoa suunnitteleville. Lopuksi laadittiin käytännöllinen ja toteuttamiskelpoinen markkinointiviestintäsuunnitelma pienelle yritykselle.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa perehdytään markkinointiviestintään ja erityisesti kiinteistöalan markkinointiviestintään ja sen eri keinoihin sekä suunnitteluvaiheisiin.

Työn empiirisen osuuden puolistrukturoidut haastattelut suoritettiin kesä–syyskuun aikana; haastateltavia oli yhteensä viisi. Vastaajilta kysyttiin asunnon ostamisen yhteydessä markkinointiviestintäkanavien käytöstä sekä muuta ostoprosessiin liittyvää. Lisäksi haastateltiin työn toimeksiantajaa, minkä pohjalta laadittiin yrityksen SWOT-analyysi.

Asunnon ostajien keskuudessa Internet on kanavista suosituin asunnon hankintaa suunniteltaessa, mutta sanomalehti on edelleen suosiossa. Asuntoesittelyt ja kiinteistövälittäjän rooli koetaan tarpeelliseksi. Ostopäätökseen vaikuttavat eniten asunnon hinta, laatu, koko ja sijainti. Opinnäytetyön lopussa esitellään kohdeyritykselle laadittu markkinointiviestintäsuunnitelma, jossa käytännössä toteutetaan markkinointiviestintää.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste