Ratkaisukanta FootPrints-järjestelmässä
Kortemaa, Joonas (2013)
Kortemaa, Joonas
Hämeen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121321178
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121321178
Tiivistelmä
Toimeksiantajana opinnäytetyössä oli KuntaPro Oy, joka toimii Hämeenlinnan,
Janakkalan ja Hattulan kunnan sekä kunnallisten yhtiöiden IT-tukena.
KuntaPro Oy tarjoaa lisäksi myös sekä talous- että henkilöstöhallinnon
palveluita. KuntaPro:lla työskentelee noin 200 työntekijää.
Työn tavoitteena oli tutustua FootPrints-järjestelmän ratkaisukantaan ja
selvittää, miten sitä pystyy parhaiten hyödyntämään. Tarkoituksena oli
myös organisoida ratkaisukanta mahdollisimman tehokkaasti, jotta sieltä
hakemalla löytyisivät tarvittavat dokumentit nopeasti. Yhtenä osana oli
myös laatia KuntaPro:n työntekijöille ohjeet ratkaisukantaan sekä selvittää,
onko järjestelmässä mahdollista käyttää kuvaruutuvideoita apuna. Työssä
myös verrattiin FootPrintsin ratkaisukantaa vanhan järjestelmän Altiriksen
ratkaisukantaan.
Lähteinä työssä käytettiin FootPrintsin ohjekirjaa sekä internetistä löytyvää
tietoa. Työssä tehtiin myös laadullinen tutkimus, jossa selvitettiin rajallisen
joukon avulla, mitä ratkaisukannalta toivottaisiin.
Työn lopputuloksena on dokumentaatio ratkaisukannan eri toiminnoista ja
siitä, miten se kannattaa organisoida. Ratkaisukantaan laadittiin myös valmiiksi
luotuja kategorioita, joiden perusteella ratkaisukannasta pääsee helposti
näkemään oman toimialansa ratkaisut. KuntaPro:lle laadittiin myös
selkeät ohjeet ratkaisukannan käytöstä.
Työn ansiosta KuntaPro pystyy paremmin hyödyntämään ratkaisukantaa
omassa toiminnassaan. Työn pohjalta ratkaisukantaa on helpompi myös kehittää
eteenpäin ja laajentaa vielä lisää.
Janakkalan ja Hattulan kunnan sekä kunnallisten yhtiöiden IT-tukena.
KuntaPro Oy tarjoaa lisäksi myös sekä talous- että henkilöstöhallinnon
palveluita. KuntaPro:lla työskentelee noin 200 työntekijää.
Työn tavoitteena oli tutustua FootPrints-järjestelmän ratkaisukantaan ja
selvittää, miten sitä pystyy parhaiten hyödyntämään. Tarkoituksena oli
myös organisoida ratkaisukanta mahdollisimman tehokkaasti, jotta sieltä
hakemalla löytyisivät tarvittavat dokumentit nopeasti. Yhtenä osana oli
myös laatia KuntaPro:n työntekijöille ohjeet ratkaisukantaan sekä selvittää,
onko järjestelmässä mahdollista käyttää kuvaruutuvideoita apuna. Työssä
myös verrattiin FootPrintsin ratkaisukantaa vanhan järjestelmän Altiriksen
ratkaisukantaan.
Lähteinä työssä käytettiin FootPrintsin ohjekirjaa sekä internetistä löytyvää
tietoa. Työssä tehtiin myös laadullinen tutkimus, jossa selvitettiin rajallisen
joukon avulla, mitä ratkaisukannalta toivottaisiin.
Työn lopputuloksena on dokumentaatio ratkaisukannan eri toiminnoista ja
siitä, miten se kannattaa organisoida. Ratkaisukantaan laadittiin myös valmiiksi
luotuja kategorioita, joiden perusteella ratkaisukannasta pääsee helposti
näkemään oman toimialansa ratkaisut. KuntaPro:lle laadittiin myös
selkeät ohjeet ratkaisukannan käytöstä.
Työn ansiosta KuntaPro pystyy paremmin hyödyntämään ratkaisukantaa
omassa toiminnassaan. Työn pohjalta ratkaisukantaa on helpompi myös kehittää
eteenpäin ja laajentaa vielä lisää.