Tiketinhallintajärjestelmän valinta yrityksen IT-tuelle
Ronni, Tuukka (2013)
Ronni, Tuukka
Tampereen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121621383
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121621383
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on vertailla kahta tiketinhallintajärjestelmää keskenään ja valita niistä sopivampi Pirkanmaan Osuuskaupan IT-tuen käyttöön.
Toimeksiantajana toimii Pirkanmaan Osuuskauppa. Opinnäytetyössä selvitetään yleisiä piirteitä toimeksiantajan yrityksestä ja IT-tuesta. Yleisten asioiden lisäksi tutkitaan tarkemmin kahta tiketinhallintajärjestelmää, jotka ovat Requeste Service Desk ja Nomis HelpDesk. Edellä mainituista järjestelmistä selvitetään yleisiä piirteitä ja ominaisuuksia sekä niiden suurimmat edut ja haitat. Käyttökokemuksia kyseisistä järjestelmistä on saatu haastattelujen avulla.
Tarkoituksena on löytää ominaisuuksiltaan kattava, helppokäyttöinen ja mielellään myös standardien mukaisesti kehitetty järjestelmä, joka sopii suuren yrityksen tarjoaman IT-tuen toiminnan perustaksi.
Tutkintotyö jakautuu teoriaosuuksiin ja järjestelmien vertailuun käytännössä. Toimeksiantajan käyttöön suositellulle järjestelmälle esitetään työssä perustelut. Tiketinhallintajärjestelmän käyttöönotto on rajattu pois opinnäytetyöstä.
Toimeksiantajana toimii Pirkanmaan Osuuskauppa. Opinnäytetyössä selvitetään yleisiä piirteitä toimeksiantajan yrityksestä ja IT-tuesta. Yleisten asioiden lisäksi tutkitaan tarkemmin kahta tiketinhallintajärjestelmää, jotka ovat Requeste Service Desk ja Nomis HelpDesk. Edellä mainituista järjestelmistä selvitetään yleisiä piirteitä ja ominaisuuksia sekä niiden suurimmat edut ja haitat. Käyttökokemuksia kyseisistä järjestelmistä on saatu haastattelujen avulla.
Tarkoituksena on löytää ominaisuuksiltaan kattava, helppokäyttöinen ja mielellään myös standardien mukaisesti kehitetty järjestelmä, joka sopii suuren yrityksen tarjoaman IT-tuen toiminnan perustaksi.
Tutkintotyö jakautuu teoriaosuuksiin ja järjestelmien vertailuun käytännössä. Toimeksiantajan käyttöön suositellulle järjestelmälle esitetään työssä perustelut. Tiketinhallintajärjestelmän käyttöönotto on rajattu pois opinnäytetyöstä.