Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

CRM system implementation : Schneider Electric Finaland´s bFO / Salesforce implementation

Havu, Miika (2013)

 
Avaa tiedosto
Havu_Miika.pdf (1.715Mt)
Lataukset: 


Havu, Miika
Turun ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121821732
Tiivistelmä
Asiakkuuden hallintaa pidetään erittäin tärkeänä tekijänä liiketoiminnassa. On pystytty osoitta-maan, että asiakkaisiin viisaasti panostava yritys on todennäköinen menestyjä. Asiakkuutta halutaan ylläpitää ja kehittää rationaalisesti ja järjestelmällisesti. Asiakkuuden hallintaan on kehitetty asiakkuudenhallintajärjestelmiä.
Asiakkuudenhallintajärjestelmän käyttöönotto vaikuttaa usein koko yrityksen prosesseihin ja jopa organisatorisiin järjestelyihin. Tutkin työssäni tapaustutkimuksena Schneider Electric Fin-landin asikkuudenhallintajärjestelmän käyttöönottoa. Asiakkuudenhallintaan oli valittu järjestelmäksi Salesforce ja sen käyttö aloitettiin alkuvuonna 2012.
Teoriaosassa olen paneutunut tekijöihin, jotka vaikuttavat informaatiojärjestelmien käyttöönot-toon ja muutosjohtamiseen.
Varsinaisen tapaustutkimuksen aloitin haastattelemalla eri liiketoimintayksiköiden henkilöitä heidän informaatiojärjestelmistään ja niiden käyttötavoista ennen uuden järjestelmän käyttöön-ottoa. Varsinaisen käyttäjäkyselyn lähetin kaikille käyttäjille noin vuoden käyttökokemuksen jälkeen. Tarkoituksena oli auttaa Schneider Electric Finlandia asiakkuudenhallintajärjestelmän aktiivisen käytön lisäämisessä.
Kyselyn vastausten perusteella pystyin antamaan kehitysehdotuksia, joilla voitiin lisätä Salesforce-järjestelmän käyttöä. Kirjallisuus tuki tutkimustuloksiani kattavasti. Oli opettavaista huomata, miten tärkeässä roolissa ihmiset ja strategia ovat asiakkuudenhallintajärjestelmän käyttöönotossa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste