Palvelulogiikan omaksuminen vuokravälitysyrityksessä : fokuksena markkinointitoimenpiteet
Talvitie, Jonna (2013)
Talvitie, Jonna
Turun ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121321179
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121321179
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsitellään sitä, miten pieni vuokravälitysyritys pystyy integroimaan palvelulogiikan näkökulman markkinointiinsa sekä muuhun toimintaansa. Työn toimeksiantaja, ”asiakasyritys”, tilasi opinnäytetyön saadakseen markkinointisuunnitelman sekä ideoita kohderyhmän tavoittamiseen. Opinnäytetyön tavoitteena on ohjeistaa erilaisin markkinointitoimenpitein asiakasyritystä tavoittamaan kannattavimmat kohderyhmät (nykyiset ja uudet) sekä muodostamaan asiakassuhteita palvelulogiikan avulla.
Opinnäytetyö käsittelee markkinoinnin eri osa-alueita asiakaslähtöisesti. Se painottaa sisäisen markkinoinnin tärkeyttä vuokravälitysyrityksessä sekä pohtii asiakasyrityksen tulevaisuuden haasteita toteuttaa palvelulogiikan avulla markkinointia omien henkilö-, aika- ja talousresurssien puitteissa.
Viimeisessä kappaleessa keskitytään markkinointitoimenpiteiden seurantaan ja siihen, mitä eri keinoja ja kanavia seurantaan tulisi käyttää. Kappaleessa annetaan myös kehitysideoita
asiakaspalvelun, yhteistyön, innovatiivisen markkinoinnin, hinnoittelun ja yrityskuvan kehittämiseen.
Lopuksi liitteisiin on laadittu kysymyksiä, joita asiakasyritys voi käyttää lähtiessään selvittämään kohderyhmän ajatuksia ja tarpeita. Kaikki opinnäytetyössä ehdotetut markkinointitoimenpiteet on laadittu antamaan asiakasyritykselle uusia työkaluja markkinoinnin suunnitteluun, joista asiakasyritys voi poimia osia tai ottaa suunnitelman kokonaisvaltaisesti käyttöön.
Opinnäytetyö käsittelee markkinoinnin eri osa-alueita asiakaslähtöisesti. Se painottaa sisäisen markkinoinnin tärkeyttä vuokravälitysyrityksessä sekä pohtii asiakasyrityksen tulevaisuuden haasteita toteuttaa palvelulogiikan avulla markkinointia omien henkilö-, aika- ja talousresurssien puitteissa.
Viimeisessä kappaleessa keskitytään markkinointitoimenpiteiden seurantaan ja siihen, mitä eri keinoja ja kanavia seurantaan tulisi käyttää. Kappaleessa annetaan myös kehitysideoita
asiakaspalvelun, yhteistyön, innovatiivisen markkinoinnin, hinnoittelun ja yrityskuvan kehittämiseen.
Lopuksi liitteisiin on laadittu kysymyksiä, joita asiakasyritys voi käyttää lähtiessään selvittämään kohderyhmän ajatuksia ja tarpeita. Kaikki opinnäytetyössä ehdotetut markkinointitoimenpiteet on laadittu antamaan asiakasyritykselle uusia työkaluja markkinoinnin suunnitteluun, joista asiakasyritys voi poimia osia tai ottaa suunnitelman kokonaisvaltaisesti käyttöön.