Sähköisen markkinoinnin hyödyntäminen yritystoiminnassa : case Paimek Oy
Kuusisto, Mika (2013)
Kuusisto, Mika
Turun ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121821763
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121821763
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli testata erilaisia markkinointikanavia oikeanlaisen löytämiseksi. Aluksi kanavia ei yrityksellä ollut juuri lainkaan, joten oli aloitettava ruohonjuuritasolta. Sähköinen markkinointi osoittautui tehokkaimmaksi tavaksi uusasiakashankintaan sekä nykyisten asiakassuhteiden ylläpitoon.
Tässä opinnäytetyössä keskitytään pääasiallisesti sähköiseen markkinointiin, mutta samalla myös tavanomaisempiin markkinointikanaviin, koska sähköinen markkinointi tukee myös muita markkinointikanavia.
Paras menetelmä uusasiakashankintaan löytyi, kun Google Adwords osoittautui kaikkein kustannustehokkaimmaksi kanavaksi yrityksen asiakashankintaan.
Tässä opinnäytetyössä keskitytään pääasiallisesti sähköiseen markkinointiin, mutta samalla myös tavanomaisempiin markkinointikanaviin, koska sähköinen markkinointi tukee myös muita markkinointikanavia.
Paras menetelmä uusasiakashankintaan löytyi, kun Google Adwords osoittautui kaikkein kustannustehokkaimmaksi kanavaksi yrityksen asiakashankintaan.