PC-pelin uudistaminen Amerikka-keskeisille markkinoille
Sivonen, Kristian (2013)
Sivonen, Kristian
Tampereen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121821834
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121821834
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on Fragment Production -pelifirmassa tehty uudistustyö Rescue 2013: Everyday Heroes -nimiselle palo- ja pelastustoimintaa käsittelevälle pelille, missä pelin eurooppalaiset ympäristöt, ajoneuvot ja hahmot muutettiin amerikkalaisiksi. Pelin laatua ja erityisesti sen graafista ulkoasua ja tehokkuutta oli määrä parantaa huomattavasti. USA-versiota Rescuesta oli määrä myydä suositussa Steam-latauspalvelussa.
Tavoitteena on selvittää, miten Fragment Productionin tulevien hankkeiden toteutusta voidaan parantaa ja tehostaa, ja mitkä työtavat voidaan todeta jo sellaisenaan toimiviksi. Tarkoituksena on koota kattava raportti projektin etenemisestä, siinä tehdyistä ratkaisuista ja ilmenneistä haasteista. Työn on määrä toimia pohjana sisäiseen käyttöön ja mahdollisesti ulkoiseenkin jakeluun tehtävälle niin kutsutulle post mortem -dokumentille.
Rescue on tehty erittäin suositulla ja ominaisuuksiltaan kattavalla Unity-pelinkehitystyökalulla ja sen ohjelmointikielenä käytetään pääasiassa C#:ia.
Tavoitteena on selvittää, miten Fragment Productionin tulevien hankkeiden toteutusta voidaan parantaa ja tehostaa, ja mitkä työtavat voidaan todeta jo sellaisenaan toimiviksi. Tarkoituksena on koota kattava raportti projektin etenemisestä, siinä tehdyistä ratkaisuista ja ilmenneistä haasteista. Työn on määrä toimia pohjana sisäiseen käyttöön ja mahdollisesti ulkoiseenkin jakeluun tehtävälle niin kutsutulle post mortem -dokumentille.
Rescue on tehty erittäin suositulla ja ominaisuuksiltaan kattavalla Unity-pelinkehitystyökalulla ja sen ohjelmointikielenä käytetään pääasiassa C#:ia.