Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Customer Satisfaction And Willingness To Recommend An Event : Case: Neste Oil Rally 2012

Laitinen, Arno (2013)

Avaa tiedosto
Laitinen_Arno.pdf (1.028Mt)
Lataukset: 


Laitinen, Arno
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121821843
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana oli Sport Business School Finland AKK Sports Oy. Tavoitteena oli selvittää kuinka tyytyväisiä Neste Oil Ralli Finlandin kävijät olivat tapahtumaan ja kuinka halukkaita he olivat suosittelemaan tapahtumaa muille. Tutkimus oli kvantitatiivinen tutkimus. Tutkimusongelmasta johdettiin kaksi tutkimuskysymystä: Kuinka tyytyväisiä kävijät ovat tapahtumaan ja sen eri osa-alueisiin ja kuinka halukkaita asiakkaat ovat suosittelemaan tapahtumaa muille.
Opinnäytetyö teoreettinen viitekehys koostui kolmesta pääteoriasta: Asiakastyytyväisyydestä, word-of-mouth markkinoinnista sekä asiakastyytyväisyydestä urheilussa. Tutkimus toteutettiin Neste Oil Ralli Finland- tapahtumassa vuoden 2012 elokuussa. Vastauksia kerättiin yhteensä 331, kolmella eri erikoiskokeella. Vastaukset kerättiin Ipad-taulutietokoneisiin ja paperisiin kyselylomakkeisiin.
Vastaajat ryhmiteltiin neljään eri ryhmään, jotta tutkimuksen tuloksia voitaisiin hyödyntää mahdollisimman tarkasti. Vastaajaryhmät olivat: miehet, naiset, ensikertalaiset ja rallifanit. Tulosten perusteella rallikatsojat olivat erittäin tyytyväisiä tapahtumaan. He olivat myös erittäis halukkaita suosittelemaan tapahtumaa muille ihmisille. Tyytyväisimpiä rallivieraat olivat tapahtuman tunnelmaan. Ristiintaulukoinnin avulla saatiin selville, että suurin yksittäinen tekijä, joka vaikutti sekä tapahtuman asiakastyytyväisyyteen että vieraiden haluun suositella tapahtuma muille, oli erikoiskokeen henkilökunnan palvelun taso. Tutkimuksen tuloksia hyödyntämällä tapahtuman järjestäjät voivat edelleen kehittää tapahtumaa ja varmistaa, että se säilyy suosittuna myös tulevaisuudessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste