Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Miten messuohjelma tuotetaan?

Kemppainen, Emmi (2013)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_Emmi_Kemppainen_F6976_lopullinen2.0.pdf (402.1Kt)
Lataukset: 


Kemppainen, Emmi
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121921900
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää miten messuohjelma tuotetaan. Opinnäytetyöllä ei ollut toimeksiantajaa, vaan tutkimus tehtiin pohjautuen omaan mielenkiintoon.

Tutkimusta tehtiin kuluttajamessujen näkökulmasta. Tutkimusta varten haastateltiin messutuottajia sekä messuvieraita. Haastattelujen tavoitteena messutuottajille oli selvittää, minkälaiset asiat vaikut-tavat messuohjelman tuottamiseen, miten sitä tuotetaan ja miten se näkyy osana messujen muita osa-alueita. Haastattelemalla messuvieraita haluttiin saada selville vaikuttaako messuille saapumiseen ohjelma, ja mitkä asiat vaikuttavat siihen, että messuvieraat viettävät aikaa messuilla.

Tutkimuksien analysoinnin tukena käytettiin Golden Circle – mallinnusta, ostopäätösprosessia, asia-kaskokemuksen tasoja, asiakassegmentointia ja elämyskolmiota. Lähteinä käytettiin ulkomaista sekä kotimaista kirjallisuutta sekä verkkojulkaisuja. Näiden lisäksi tutkimuksen tuloksia havainnollistetaan taulukoilla sekä teorioiden mallinnuksilla, jotta tutkimustuloksien hahmottaminen olisi helpompaa. Teorioiden mallinnuksia käytettiin myös, kun tarkasteltiin messujen tuottamaa asiakaskokemusta.
Tutkimuksen teki tarpeelliseksi messujen kasvava lukumäärä Suomessa.

Messuohjelman tarkastelemisen lisäksi selvitettiin, mitä messut ovat, mitkä niiden hyödyt ovat messu-vieraille sekä näytteilleasettajille. Messuihin liittyviä asioita tarkasteltiin usein asiakaskokemuksen kautta. Johtopäätös luvussa pohditaan messujen ja messuohjelman vaikutusta tapahtumiin tutkimuk-sien ja lähteiden pohjalta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste