Planering av digital marknadsföring och kommunikation för företaget Signwell
Westerlund, Andreas (2013)
Westerlund, Andreas
Yrkeshögskolan Novia
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120920495
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120920495
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on analysoida Signwell-nimisen yrityksen nykyistä digitaalista markkinointia ja viestintää, minkä pohjalta on tarkoitus laatia suunnitelma, miten digitaalista markkinointia ja viestintää voisi parantaa SOSTAC-menetelmän mukaan.
Koska yritys voisi palkata markkinointitoimiston hoitamaan markkinoinnin, halutaan
työssä selvittää, miten yritykset voisivat tehdä sen itse vähemmillä resursseilla. Lopuksi tämän pitäisi toivottavasti johtaa parempiin asiakassuhteisiin ja lisätä myyntiä. Tavoitteena on tuottaa analyysien tiedot ja päätelmät niin yksinkertaiseksi ja selkeiksi kuin mahdollista, jotta työntekijät yrityksessä ymmärtäisivät digitaalisen markkinoinnin ja viestinnän hyödyt. Tämä on tärkeää, sillä
yritys ei tällä hetkellä käytä digitaalista markkinointia tai viestintää, joten työn avulla heidän toivotaan ymmärtävän, että digitaalinen markkinointi ja viestintä ovat välttämättömiä asioita, jotka lopulta tuottavat hyötyä yritykselle.
Työn tulokset ovat tehtyjen analyysien tuloksia. Jotta analyyseistä saadan parempi käsitys, niitä on verrattu Signwellin kilpailijoiden tuloksiin. Käyttäen analyysituloksia on tehty suunnitelma asioista, jotka voisivat parantaa yrityksen nykyistä tilannetta.
Koska yritys voisi palkata markkinointitoimiston hoitamaan markkinoinnin, halutaan
työssä selvittää, miten yritykset voisivat tehdä sen itse vähemmillä resursseilla. Lopuksi tämän pitäisi toivottavasti johtaa parempiin asiakassuhteisiin ja lisätä myyntiä. Tavoitteena on tuottaa analyysien tiedot ja päätelmät niin yksinkertaiseksi ja selkeiksi kuin mahdollista, jotta työntekijät yrityksessä ymmärtäisivät digitaalisen markkinoinnin ja viestinnän hyödyt. Tämä on tärkeää, sillä
yritys ei tällä hetkellä käytä digitaalista markkinointia tai viestintää, joten työn avulla heidän toivotaan ymmärtävän, että digitaalinen markkinointi ja viestintä ovat välttämättömiä asioita, jotka lopulta tuottavat hyötyä yritykselle.
Työn tulokset ovat tehtyjen analyysien tuloksia. Jotta analyyseistä saadan parempi käsitys, niitä on verrattu Signwellin kilpailijoiden tuloksiin. Käyttäen analyysituloksia on tehty suunnitelma asioista, jotka voisivat parantaa yrityksen nykyistä tilannetta.