Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointiviestintä ja mediasuunnittelu monikanavaympäristössä

Kokkonen, Hannu; Nemeschansky, Christina (2013)

Avaa tiedosto
Kokkonen_Hannu_Nemeschansky_Christina.pdf (1.307Mt)
Lataukset: 


Kokkonen, Hannu
Nemeschansky, Christina
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121821846
Tiivistelmä
Digitaalisuus ja median pirstaloituminen on muuttanut markkinointiviestinnän suunnittelua voimakkaasti 2000-luvulla. Elämme yhä keskellä murrosta, jossa perinteisten medioiden rooli ainoina massoja tavoittavina sisällöntuottajina on muuttunut. Kohderyhmät ovat pirstaloituneet ja jakaantuneet tavoitettaviksi tai tavoittamattomiksi useisiin eri kanaviin. Yksityisistä kuluttajista on myös tullut itsestään sisällöntuottajia ja levittäjiä. Markkinointiviestintä on joutunut mukautumaan muutokseen ja vaikuttavan markkinointikampanjan suunnittelu vaatii yhä enemmän tutkimustietoa, työtä ja luovuutta.

Työmme tarkoituksena on selvittää muutoksen taustoja ja mediamarkkinoiden nykytilaa, sekä perehtyä kuluttajakäyttäytymisen muutokseen markkinointiviestinnän suunnittelun ja kohdentamisen näkökulmasta.

Toteutimme kvalitatiivisen työmme perehtymällä mahdollisimman kattavasti aihetta käsittelevään kirjallisuuteen, tieteellisiin artikkeleihin, tilastotietoon sekä case–esimerkkeihin onnistuneesta markkinointiviestinnän suunnittelusta digitaalisuutta ja monikanavaisuutta hyödyntäen. Lähteistä keräämämme aineiston havainnot tukivat toisiaan.

Opinnäytetyömme aineisto on koottu vuoden 2013 aikana.

Teknologinen kehitys ja digitalisoituminen on lisännyt internetin avulla ihmisten vuorovaikutusmahdollisuuksia toistensa ja yritysten välillä. Perinteisen yritykseltä kuluttajalle tapahtuvan B to C –viestinnän rinnalle on syntynyt viestinnän paluukanava, C to B –viestintä, joka on usein toteutettu julkisesti digitaalisissa verkostoissa. Yritysten tulee ottaa muuttunut kuluttajakäyttäytyminen huomioon markkinointiviestinnän suunnittelussa ja resursoinnissa, ja olla valmis avoimeen dialogiin kuluttajien kanssa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste