An attempt to develop a value creation model för shunter locomotive engines
Björklund, Catrin (2013)
Björklund, Catrin
Yrkeshögskolan Novia
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121221064
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121221064
Tiivistelmä
The aim of this bachelor's thesis is to make an attempt to create a value creation model for shunter locomotive diesel engines for Wärtsilä Finland Oy. The value creation model should be based on data gathered from market research, both quantitative and qualitative. To be able to develop the value creation model, an attempt was made to determine which features and benefits regarding the engine customers prefer.
Due to the fact that the market research did not generate as much data as hoped for and lack of time, the development of the value creation model was not carried out. The result from the interviews showed that consumers overall value social and service-related matters highly. The questionnaires developed can still be used in further research and in the development of the value creation model. Detta lärdomsprov utfördes för Wärtsilä Finland Oy. Syftet med arbetet var att göra ett försök att skapa en värdeskapande modell för dieselmotorer i växellok. Modellen bör baseras på data insamlad genom både en kvantitativ och kvalitativ marknadsundersökning. För att kunna utveckla modellen görs även ett försök att fastställa vilka motoregenskaper användaren värderar mest.
På grund av för lite resultat från marknadsundersökningen och tidsbrist var det inte möjligt att utveckla en pålitlig värdeskapande modell. Resultatet från intervjuerna visade att generellt värderas sociala och servicerelaterade faktorer högst. De framtagna frågeformulären kan användas vid vidare forskning och utvecklandet av en värdeskapande modell.
Due to the fact that the market research did not generate as much data as hoped for and lack of time, the development of the value creation model was not carried out. The result from the interviews showed that consumers overall value social and service-related matters highly. The questionnaires developed can still be used in further research and in the development of the value creation model.
På grund av för lite resultat från marknadsundersökningen och tidsbrist var det inte möjligt att utveckla en pålitlig värdeskapande modell. Resultatet från intervjuerna visade att generellt värderas sociala och servicerelaterade faktorer högst. De framtagna frågeformulären kan användas vid vidare forskning och utvecklandet av en värdeskapande modell.