Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sponsorin ja pelaajan välinen yhteistyö : Tarkastelussa naisten Superpesisjoukkue

Kortesmäki, Anni (2009)

 
Avaa tiedosto
Kortesmaki_Anni.pdf (1.419Mt)
Lataukset: 


Kortesmäki, Anni
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001211459
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin sponsorin ja pelaajan välistä yhteistyötä naisten Superpesis-sarjatasolla. Työn tarkoituksena oli selvittää erään naisten Superpesisjoukkueen sponsoreiden yleisiä odotuksia sponsorointiyhteistyötä kohtaan. Sponsoreiden näkökulmasta tarkoituksena oli selvittää myös heidän näkemyksiään joukkueen pelaajien osallistumisesta yhteistyön toteuttamiseen. Pelaajien näkökulmasta tarkoituksena oli selvittää heidän tämänhetkistä osallistumistaan ja yleisiä mahdollisuuksiaan osallistua yhteistyön toteuttamiseen pelaamisen ohella. Lisäksi kartoitettiin sponsoreiden ja pelaajien kiinnostusta erilaisia yhteistyömuotoja kohtaan. Työn tavoitteena oli saada kattava näkemys sponsorointiyhteistyön nykytilasta ja tulevaisuuden toiveista sekä sponsorin ja pelaajien välisistä yhteistyömahdollisuuksista. Työn tuloksia hyödynnettiin laadittaessa kehitysehdotuksia seuran ja joukkueen sponsorointiyhteistyön kehittämiseksi.

Tutkimus toteutettiin teemahaastatteluina joukkueen pelaajille ja kahdeksalle valitulle sponsorille. Pelaajien haastattelut suoritettiin kolmena ryhmähaastatteluna ja sponsoreiden haastattelut yksilöhaastatteluina. Teemahaastattelua täydennettiin lomakekyselyllä, joka koski erilaisten yhteistyömuotojen kiinnostavuutta.

Sponsoreiden tärkeimmät odotukset sponsorointiyhteistyötä kohtaan ovat sponsoroinnin positiiviset vaikutukset yrityksen imagoon, myynnin lisääntyminen sekä tärkeimpänä näkyvyyden saaminen. Näkyvyyteen liittyen sponsorit odottavat joukkueen menestyvän korkeimmalla sarjatasolla. Sponsorit suhtautuvat positiivisesti yhteistyöhön pelaajien kanssa. Suurin osa sponsoreista odottaa pelaajien edes jollain tasolla osallistuvan yhteistyön toteuttamiseen. Sponsoreita kiinnostaa eniten yrityksen markkinointiin ja sidosryhmiin liittyvä yhteistyö. Pelaajien näkökulmasta tärkeintä sponsoreiden kanssa tehtävässä yhteistyössä on yhteistyön suunnitelmallisuus ja liian kuormituksen välttäminen. Pelaajia kiinnostaa eniten toiminnallinen ja vuorovaikutuksellinen yhteistyö. Tutkimuksen tulosten pohjalta työn toimeksiantajalle ehdotetaan sponsoreiden tarpeiden selvittämistä, palvelupakettien luomista ja yhteistyön ammattimaista suunnittelua.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste