Haku
Viitteet 1-8 / 8
2D-grafiikan toteutus Trashcat Jump-peliin
(2021)
Opinnäytetyössäni lähdin hahmottamaan, mitä elementtejä tarvitsen omaa vi-deopelin toteuttamista varten. Tutkin, millaisia erilaisia askelia on käytävä läpi, mitkä ovat tarpeellisia ja mitkä eivät.
Tekstissä analysoin, ...
Majakka ja meri : liikeanimaation hyödyntäminen 3D-ympäristössä
(2023)
This thesis investigated the use of motion animation in creating a 3D environment. The purpose was to model a 3D environment that includes motion animation. The goal was to find out how motion animation is created and how ...
Videopelin ympäristön vaikutus pelattavan hahmon designiin
(2023)
Opinnäytetyössäni tutkittiin sitä, miten paljon videopelin ympäristö vaikuttaa videopelihahmon designiin, lähinnä vaatetukseen ja asusteisiin. Valmiista designeista olisi tultava esille, minkälaisesta ympäristöstä hahmo ...
Skeittilautagrafiikan suunnittelu ja toteutus
(2022)
Opinnäytetyössäni tutkin skeittilautojen grafiikan valmistusprosessia. Tutkimuksen keskiössä oli toimivan grafiikan suunnittelu sekä eri painomenetelmien huomiointi grafiikan suunnittelussa. Tutkimuksen teososana suunnittelin ...
Virtuaalitubettaja-avatarin suunnittelu
(2022)
Opinnäytetyössäni oli tavoitteena käydä läpi vaiheita mitä kuuluu 2d-vtuber eli virtuaalitubettaja-avatarin luomiseen. Pyrin kehittämään jo olemassa olevaa tietouttani hahmonluonnista ja hyödyntämään sitä projektissani. ...
Maskotin suunnittelu kunnalle : City of Snowman
(2022)
Opinnäytetyöni päätavoitteena oli luoda toimiva maskotti kunnalle brändiä seuraten. Tarkoitukseni oli tutkia mikä tekee maskotista toimivan ja miten siitä saa brändille sopivan.
Toimeksiantajani opinnäytetyössäni on ...
Hahmosuunnittelu tarinalliseen ympäristöön: tutustuminen hahmosuunnittelussa käytettäviin keinoihin
(2022)
Tässä opinnäytetyössä tutustuin hahmosuunnitteluun tarinallisissa ympäristöissä ja hahmosuunnittelussa käytettäviin menetelmiin. Tuotin hahmosuunnitelmia kolmeen erilaiseen tarinalliseen ympäristöön samalla, kun pohdiskelin ...
Siluetin käyttö hahmosuunnittelussa : siluetin merkitys ja miten se auttaa hahmosuunnittelussa
(2023)
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli luoda kaksi paria hahmojen siluetteja ja vertailla niitä. Työssä selvitetiin, voiko silueteille olla käyttöä tai onko siluetin dynaamisuus tai sen suunnittelu tarpeellista. Lisäksi tutkittiin, ...