Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Nassikat pienin askelin kohti pienryhmätoimintaa

Syväoja, Elisa (2013)

 
Avaa tiedosto
Syvaoja Elisa.pdf (340.5Kt)
Lataukset: 


Syväoja, Elisa
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201401121222
Tiivistelmä
Tein toiminnallisen opinnäytetyön yksityiseen Kettulan päiväkotiin Nassikoiden ryhmään, missä toimin vastaavana lastentarhanopettajana. Tiimiini kuluu itseni lisäk-si toinen lastentarhanopettaja, lastenhoitaja ja henkilökohtainen avustaja. Toiminnal-lisen opinnäytetyöni tavoitteena oli suunnitella, toteuttaa ja arvioida pienryhmätoi-mintaa sekä löytää omalle ryhmälleni toimiva pienryhmätoimintamalli.
Työni teoreettisessa viitekehysosuudessa käsittelen varhaiskasvatusta, tiimityötä ja pienryhmätoimintaa. Teoriaa keräsin varhaiskasvatusalan kirjallisuudesta. Toimin-nallinen osuus koostui käytännön suunnittelusta, toteutuksesta ja arvioinnista pien-ryhmätoiminnan suhteen yhdessä tiimini kanssa. Toiminnallisessa osuudessa kuvaan myös pienryhmätoiminnan nykyhetkeä.
Kävimme tiimini kanssa pitkän matkan suunnitellen, toteuttaen ja arvioiden pien-ryhmätoimintaa sekä ohella vahvistimme tiimin toimintaa sekä loimme tiimille toi-mintasäännöt. Työskentely tiimityön ja pienryhmätoiminnan parissa alkoi syksyllä 2012 ja on jatkunut syksyyn 2013. Opinnäytetyöni kautta olemme löytäneet toimivan pienryhmätoimintamallin juuri meidän ryhmälle. Pienryhmiä on kaksi, Veikeissä Vekaroissa on kahdeksan lasta ja Nauravissa Nappuloissa kaksitoista lasta.
Opinnäytetyöni kautta toteutettu pienryhmätoimintamalli on tuonut ryhmäämme rau-hallisuutta, kiireettömyyttä ja lapsilähtöinen toiminta on lisääntynyt sekä kasvatus-vuorovaikutus vahvistunut. Pienryhmätoiminnan kautta pystymme ottamaan lasten yksilöllisyyden ja erityisyyden huomioon. Tämän olemme saavuttaneet tiimityön vahvistamisella ja hyvin suunnitellulla pienryhmätoiminnalla.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste