Näytä suppeat kuvailutiedot

Designing the e-commerce order-to-delivery process : a guide for start-up companies

Pekonen, Totti (2013)

dc.contributor.authorPekonen, Totti
dc.date.accessioned2014-01-23T12:37:04Z
dc.date.available2014-01-23T12:37:04Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-201401221599
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/70094
dc.description.abstractThe current financial situation with layoffs and cutbacks has spawned a myriad of start-ups in almost every sector imaginable. Harnessing the power of the internet is helping these companies grow with unprecedented speed using e-commerce. The order delivery process is a crucial part of any supply chain but designing one to suit e-commerce and to grow with the company, is a challenge. This thesis defines the different aspects of an e-commerce order-to-delivery process and discusses possible solutions to the arising problems. The aim was to give start-ups information about the different options they have, such as e-commerce engine differences, payment methods and warehousing possibilities. Every company is unique and this must be taken into account when designing the process. Most of the information in this thesis is based on recent articles or other literature since e-commerce is changing rapidly. Interviews with several parties, including logistic service providers, software developers and entrepreneurs, were also conducted and the information was used to support theories in this thesis. Case studies are also used whenever possible. This thesis indicated that outsourcing helps start-ups design lean order-to-delivery processes and outsourced services were stringed together to design an example order-to-delivery process for a case company. Due to the high impact of the topic on the case company’s business they have chosen to stay anonymous.en
dc.description.abstractNykyinen taloustilanne irtisanomisineen ja lomautuksineen on synnyttänyt useita start-up yrityksiä eri aloille. Internet on mahdollistanut sähköisen kaupankäynnin ja sitä käyttämällä nämä start-upit kasvavat nopeammin kuin koskaan aikaisemmin. Tilaus-toimitus –prosessi on tärkeä osa toimitusketjua mutta e-commerce asettaa sen suunnittelulle omat haasteensa. Prosessin tulisi kasvaa yrityksen mukana vaivattomasti. Tässä opinnäytetyössä määritellään eri e-commercen osa-alueita ja keskitytään ratkomaan niiden luomia ongelmia. Tavoite on antaa start-up yrityksille tietoa vaihtoehdoista kuten e-commerce moottoreista, logistiikkatoimijoista ja maksuvaihtoehdoista. Jokainen yritys on yksilö ja se tulee ottaa huomioon suunnitellessa tilaus-toimitus –prosessia. Suurin osa tämän työn lähteistä on ajankohtaisista artikkeleista tai muusta uudesta kirjallisuudesta koska e-commerce muuttuu jatkuvasti. Tätä työtä varten haastateltiin myös useaa tahoa logistiikkatoimijoista yksityisyrittäjiin ja tuloksia on käytetty teorioiden tukemiseen. Myös Case –tutkimuksia on käytetty aina kun mahdollista. Työ osoitti että ulkoistamisen avulla voidaan rakentaa tehokkaita tilaus-toimitus –ketjuja. Ostettuja palveluita yhdistelemällä suunniteltiin Case-yritykselle malliprosessi. Aihe vaikuttaa suuresti yrityksen toimintaan ja kannattavuuteen. Tästä syystä Case-yritys pysyttelee nimettömänä.fi
dc.language.isoeng
dc.publisherTurun ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleDesigning the e-commerce order-to-delivery process : a guide for start-up companiesen
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/486
dc.organizationTurun ammattikorkeakoulu
dc.contributor.organizationTurun ammattikorkeakoulu
dc.subject.keywordE-commerce
dc.subject.keywordorder-to-delivery process
dc.subject.keyworde-commerce engine
dc.subject.keywordcontent driven commerce
dc.subject.keyword3PL
dc.subject.keywordoutsourcing 
dc.subject.degreeprogramfi=Tuotantotalous|sv=Produktionsekonomi|en=Industrial Management|
dc.subject.disciplineTuotantotalouden koulutusohjelma


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot