Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Elämyspalveluyrityksen markkinointikanavan kartoittaminen

Korhonen, Janne (2010)

 
Avaa tiedosto
Korhonen_Janne.pdf (409.5Kt)
Lataukset: 


Korhonen, Janne
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010121318066
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana oli Sateentekijät Oy, joka on elämys- ja ohjelmapalveluyritys, jonka päätoimialueena on Keski-Suomen talousalue. Opinnäytetyössä selvitettiin toimeksiantajan markkinoinnin- sekä myynnin nykytilaa ja selvitettiin mahdollisuuksia kehittää tämän osa-alueen toimintaa, kuten myös kehittämisen suuntaviivoja.

Opinnäytetyö toteutettiin vertailemalla mahdollisia potentiaalisia käytössä olevia markkinointiviestintäkanavia, asiakashaastatteluilla sekä asiantuntijahaastattelulla. Markkinointiviestintäkanaviksi valittiin yleisimmät saman toimialan käyttämät kanavat, joiden mahdollista potentiaalia päätyä Sateentekijät Oy:n markkinointikanavaksi pohdin monelta eri kannalta.

Myynnin ja markkinoinnin kehittäminen yrityksessä, joka on toiminut useita vuosia ilman merkittävää panostusta asiaan, ei ole ongelmatonta. Selvityksessä törmättiin usein uskottavuusongelmaan, joka johtui yrityksen henkilöitymisestä vahvasti toimitusjohtajaan, niin asiakkaiden kuin yhteistyökumppaneidenkin osalta.

Myynnin- sekä markkinoinnin kanavia selvitin vertailemalla eri kanavia teoriassa sekä kokeilemalla yhtä vertailluista kanavista käytännössä. Asiakas- sekä yhteistyökumppaneilta tuli selvä viesti, mihin suuntaan yrityksen myyntiä sekä markkinointia tulisi kehittää. Lisäksi käytin asiantuntijahaastattelua antamaan perspektiiviä selvityksen löydösten tueksi. Asiantuntijahaastatteluun valitsin samalla markkina-alueella toimivan, saman toimialan yrittäjän, joka painii samojen haasteiden kanssa. Haastattelulla hain vertailupintaa omien päätelmieni tueksi.

Opinnäytetyöni perusteella Sateentekijät Oy:llä on vain yksi konkreettinen myynti- sekä markkinointikanava, jota toimeksiantajan tulisi käyttää sekä johon suuntaan heidän tulisi toimintaansa vahvasti kehittää. Tämän suunnan toivoisi myös jo olemassa olevat asiakkaat sekä yhteistyökumppanit näkyvän Sateentekijät Oy:n toiminnassa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste