Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Onnistunut kaupallinen YouTube-sisältöyhteistyö

Karjalainen, Ville (2021)

 
Avaa tiedosto
Onnistunut kaupallinen YouTube-sisältöyhteistyö (577.8Kt)
Lataukset: 


Karjalainen, Ville
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202201081117
Tiivistelmä
Opinäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa elementtejä onnistuneen kaupallisen yhteistyön tuottamiseen yrityksen ja YouTube-sisällöntuottajan välillä. Työ toteutettiin toimeksiantona jyväskyläläiselle kelloalan yri-tykselle, nimeltään Rohje.

Työssä käytettiin kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Aineisto tutkimukseen kerättiin puolistrukturoiduilla haastattelumenetelmällä eli teemahaastattelulla. Aineisto kerättiin yhteensä viideltä asiantuntijalta, joista kaksi oli YouTube-sisällöntuottajia ja kolme vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijoita. Työn tietoperusta koostettiin artikkeleista, kirjallisuudesta sekä asiantuntijoiden julkaisuista YouTubeen ja vaikuttajamarkki-nointiin liittyen.

Onnistunut kaupallinen yhteistyö tutkimustulosten mukaan rakentuu useasta elementistä. Vaikuttaja-kumppanin olisi hyvä olla aidosti kiinnostunut yrityksestä, jotta kaupallinen yhteistyö välittyy yleisölle ai-tona. YouTuben videoformaatti mahdollistaa luovan kaupallisen yhteistyön, joka vaatii yritykseltä sekä You-Tube-sisällöntuottajalta hyvän kommunikaation ja selkeiksi asetetut tavoitteet. Työssä havaittiin, että yri-tyksen on tärkeää toteuttaa useita kokeiluita eri vaikuttajien kanssa ja skaalata ylöspäin parhaiten menesty-vät kaupalliset yhteistyöt.

YouTube-vaikuttajamarkkinointia ei kannata pitää erillään yrityksen muuhun markkinointiin nähden. Kau-pallisia yhteistöitä ja niiden sisältöjä on hyvä hyödyntää yrityksen markkinoinnissa kokonaisvaltaisesti. Opi-näytetyön pohjalta kehitetään toimeksiantajan vaikuttajamarkkinointistrategiaa onnistuneiden yhteistöi-den kautta tuloksellisempaan suuntaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste