Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Maahockeyn tunnettuuden lisääminen digitaalisen markkinointiviestinnän avulla

Rantala, Tommi (2021)

 
Avaa tiedosto
rantala_tommi.pdf (1.972Mt)
Lataukset: 


Rantala, Tommi
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202201141304
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin, kuinka maahockeyn tunnettuutta voidaan lisätä digitaalisen markkinointiviestinnän avulla Suomen Hockeyliitossa. Tutkimuksen perusteella kohdeorganisaatiolle luotiin suosituksia sekä käytännön toimenpiteiden osalta kehittämisehdotuksia koskien digitaalisen markkinointiviestinnän ja sosiaalisen median sisältökanavien toteutusta, jolloin opinnäytetyöllä on yhteys myös maahockeyn brändiin, imagoon sekä maineeseen.


Tutkimus toteutettiin konstruktiivisena tutkimuksena. Tutkimuksen tiedonkeruumenetelminä käytettiin teemahaastattelua, ryhmähaastattelua ja eri havainnointimenetelmiä. Teemahaastattelu toteutettiin tutkimuksen kohderyhmälle eli Suomen Hockeyliiton puheenjohtajalle sekä lajiliiton valiokuntiin kuuluville henkilöille. Ryhmähaastattelu käytiin maajoukkuevaliokunnan puheenjohtajan ja turkulaisen maahockeyseura HC Kilpparin edustajien välillä. Kohdeorganisaation sosiaalisen median sisältökanavien analyysin avulla saatiin ajantasaista tietoa sen nykytilasta, jonka avulla pohjustettiin tutkimuksen toteutus ja sen perusta.


Opinnäytetyön tietoperusta koostui tunnettuuden kasvattamisesta, eli brändistä, imagosta ja maineesta, digitaalisen markkinointiviestinnän käsitteistä sekä sosiaalisen median sisältökokonaisuuksista. Opinnäytetyössä luotiin konkreettisina toimenpiteinä sosiaalisen median suunnittelupohjat lajiliiton käytössä oleville sosiaalisen median tileille. Tämän lisäksi toteutettiin nykyajan vaatimustasoa vastaava maahockeyn lajiesittelyvideo. Video toimii esimerkkinä siitä, kuinka lajin tunnettuutta voi kehittää nykyteknologian avulla, jolloin sen avulla vastattiin konstruktiivisen tutkimuksen innovatiiviseen ratkaisumallimenettelyyn.
 
This thesis investigated how the awareness of field hockey can be increased through digital marketing communications used by the Finnish Hockey Association. Based on this research, recommendations and practical measures were made for to the target organization regarding the implementation use of digital marketing communications and social media platforms, and thus the thesis is also connected to the brand, image, and reputation of field hockey.


The study was conducted as a constructive study. Thematic interviews, group interviews and different observation tools were used as methods to collect data for the study. The thematic interview was conducted for with the target group of the study, which consists of the chairman of the Finnish Hockey Association and members of the association's committees. The group interview was conducted with the chairman of the national team committee and the representatives of the Turku field hockey club HC Kilppari. The ana-lysis of the social media platforms used by the target organization provided up-to-date information on its current state, which laid the groundwork for the implementation of the research, and it’s formed the basis and foundation for the implementation of the study.


The base knowledge of the thesis consisted of increasing awareness, i.e., brand, image and reputation, concepts of digital marketing communications and social media content. As a concrete measure, the thesis created offered guidelines for the federation to use on their social media accounts. In addition, a tutorial video of field hockey corresponding to the current level of requirements was made. The video serves as an example on how the awareness of field hockey can be developed with the help of modern technology, and as an innovative approach to model procedure of the constructive study.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste