Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Hyöty irti Facebookista – Sisältösuunnitelma

Taskinen, Kimi (2022)

 
Avaa tiedosto
Taskinen_Kimi.pdf (2.485Mt)
Lataukset: 


Taskinen, Kimi
2022
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202201201521
Tiivistelmä
Sosiaalinen media on osana lähes jokaisen ihmisen arkea. Siksi myös yritysten osuus sosiaalisessa mediassa on laajentunut. Sosiaalisessa mediassa yritysten kilpailu asiakkaiden huomiosta on rankkaa, eikä perinteiset mainostamisen keinot riitä tänä päivänä. Potentiaalisten asiakkaiden kiinnostuksen saamiseksi, on yritysten tarjottava heille arvokasta sisältöä.

Tämä toiminnallinen opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Weber Stephen Nordic ApS:lle. Työn tavoite oli sisältösuunnitelman laatiminen ja sen avulla Facebookissa toiminnan kehitys. Sisältösuunnitelmassa keskityttiin asiakkaiden houkuttelemiseen grillausharrastuksen pariin uusien sisältötyyppien avulla. Lisäksi tavoitteena oli lisätä yhteisöllisyyttä harrastajien keskuuteen ja tuoda esiin vastuullisuuden teemoja. Näiden avulla pystytään luomaan tehokkaampi yhteys yrityksen ja asiakkaiden välille sekä houkutella uusia asiakkaita harrastuksen pariin. Työ rajattiin käsittelemään toimeksiantajan Facebook-sivua.

Tietoperustassa käsiteltiin sosiaalista mediaa, sisältömarkkinointia, sisällöntuotantoa ja sisältösuunnitelman luomisprosessia. Sosiaalisen median kanavia käsiteltiin antaakseen selkeämpi käsitys sisällön tuottamiseen. Teoria osiossa käsiteltiin sisältösuunnitelman rakennetta ja sisältöä.

Empiirisessä osiossa käydään läpi nykytilaa tutkimuksen avulla, jossa selvitettiin Weber Suomi Facebook-tilin seuraajien tunteita ja ajatuksia aiempiin sivulle tuottamiin sisältöihin. Sen jälkeen käydään läpi sisältösuunnitelman tekemisprosessia ja siihen liittyviä päätöksiä ja perusteluja. Suunnitelman tekemisessä hyödynnettiin toimeksiantajan kanssa käytyjä keskusteluja sekä lähteistä saatua tietoa. Tärkeä menetelmä sisältösuunnitelman prosessissa oli muiden sosiaalisen median kanavien analysointi.

Työn tuotos on sosiaalisen median sisältösuunnitelma, joka sisältää neuvoja Facebookin päivittäiseen käyttöön yritykselle, kohderyhmien ja ostajapersoonien luomisen sekä kuvaukset ja ohjeet sisällöistä ja niiden tuottamisesta.

Loppuun pohdinta osiossa käydään läpi opinnäytetyön valmistumisprosessia, onnistumista, omaa oppimista ja tulevaisuuden kehitysideoita.

Opinnäytetyö on tehty syyskuun 2021 ja tammikuun 2022 välisenä aikana. Aihe varmistui syyskuun alussa ja työn lopullinen versio valmistui tammikuun puolivälissä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste