Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Tiedotuspalveluiden käyttö ja kiinnostavuus

Pullinen, Tiina (2014)

 
Avaa tiedosto
VALMIS ONT.pdf (504.1Kt)
Lataukset: 


Pullinen, Tiina
Hämeen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201401301859
Tiivistelmä
Työn tarkoituksena oli tutkia tiedotuspalveluiden käyttöä. Samalla haluttiin kartoittaa, mitkä syyt ja ominaisuudet vaikuttavat tiedotuspalveluiden ostoon. Aihe syntyi yhteistyössä viestintätoimisto Deskin kanssa. Deski tarjoaa mo-nenlaisia viestintäpalveluita yrityksille ja toimittajille, heidän omistuksessaan on tiedotuspalvelu MyNewsdesk. Teoriaosuudessa perehdytään ulkoiseen yritysviestintään ja sen nykypäivän haasteisiin, sekä b2b-palveluihin.

Työ suoritettiin haastattelututkimuksena. Haastateltaviksi valittiin yhdeksän organisaatiota eri toimialoilta. Mukaan haluttiin organisaatioita, jotka sekä käyttävät, että eivät käytä tiedotuspalveluita. Lisäksi haluttiin keskenään eri tiedotuspalveluita käyttäviä organisaatioita.

Tutkimuksen tuloksena saatiin selville, että ne organisaatiot jotka käyttivät jo-tain tiedotuspalvelua, kokivat tuntevansa palvelut riittävän hyvin heidän tar-peisiinsa nähden. Monikaan ei ollut innokas vaihtamaan nykyistä palvelua toiseen, sillä palvelun vaihtamiseen kuluu resursseja. Hyvä syy palvelun vaih-tamiseen olisi se, että nykyinen palveluntarjoaja tekisi jonkin virheen tai pal-velu ei enää vastaisi organisaation odotuksia. Organisaatiot joissa ei ollut käy-tössä mitään tiedotuspalvelua, kaipaisivat lisää tietoa palveluista ja niiden tuomista eduista ja hyödyistä. Käyttämättömyys johtuu osittain, siitä ettei ole tiedossa minkälaista lisäarvoa palvelun avulla voisi saada.

Johtopäätöksenä todettiin että palvelujen tarjoajien tulisi olla tiiviimmin yh-teistyössä käyttäjien kanssa. Aluksi palvelun käyttöä tulisi opettaa riittävän tarkasti. Yhteydenpitoa ei saisi unohtaa alkuvaiheen jälkeen, vaan esimerkiksi asiakaspalvelun tulisi olla toimiva ja aina tavoitettavissa. Kehitysideoina saa-tiin erilaisia toiveita, siitä mitä ominaisuuksia palveluilta kaivattaisiin. Näistä esimerkkeinä mahdollisuus lähettää uutiskirjeitä sidosryhmille sekä yhteystie-tolistoja bloggaajista.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste