Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Transition to a new online recruitment service : case: Ministry of the Interior

Seppälä, Elina (2009)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
ThesisSeppala.pdf (502.6Kt)
Lataukset: 


Seppälä, Elina
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001211467
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli saada selville haasteet joita siirtyminen perinteisestä rekrytoinnista uuteen online rekrytointijärjestelmään tuo mukanaan. Heli rekrytointijärjestelmä on Valtiokonttorin luoma ja se on tarkoitettu valtion virastoille. Järjestelmän luomisen tarkoi-tuksena oli vähentää hallinnollisiin rutiineihin käytettyä aikaa, modernisoida valtion rekrytoin-tikultturia sekä lisätä henkilöstön liikkuvuutta valtiolla. Järjestelmä on myös osa valtion tuotta-vuus- ja alueellistamisohjelmia.

Työssä käytettiin kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Empiirinen aineisto koottiin haastattele-malla neljää Sisäasiainministeriön työntekijää. Haastattelut tehtiin heinä-lokakuun aikana 2009.

Siirtymisen vaikutuksia rekrytoinnin tehokkuuteen tarkasteltiin analysoimalla tuloksia sisäisen markkinoinnin, henkilöstöhallinnon sekä työnantajakuva teorioiden avulla. Tarkoituksena oli saada selville kuinka sähköinen rekrytointijärjestelmä on muuttanut rekrytointiprosessia ja mitä etuja järjestelmällä on Sisäasiainministeriön työnantajakuvaa ajatellen.

Tutkimus osoitti, että järjestelmän käyttö on merkittävästi muuttanut Sisäasiainministeriön rekrytointiprosessia. Järjestelmä on modernisoinut rekrytointikultturia ja auttanut mainosta-maan valtion virastoja merkittävänä työnantajana. Tehokkuus on lisääntynyt sillä suurin osa tehtävistä voidaan tehdä sähköisesti.

Tulokset osoittivat, että järjestelmään tulee tehdä vielä parannuksia. Jotta Heli järjestelmää voitaisiin kehittää, Valtiokonttorin sekä valtion virastojen tulee tehdä yhteistyötä. Voidaan to-deta, että kun kaikkein kriittisimmät viat saadaan korjattua ja kun yleisö tuntee järjestelmän paremmin, järjestelmän koko potentiaali saadaan käyttöön.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste