Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median strategia Sisustus Nalle Oy:lle

Karhu, Noora (2022)

 
Avaa tiedosto
Karhu_Noora.pdf (3.718Mt)
Lataukset: 


Karhu, Noora
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202201281790
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsitteli sosiaalisen median strategian rakentamista pienyritykselle. Työn päätavoitteena oli rakentaa toimiva ja ajankohtainen sosiaalisen median strategia toimeksiantaja Sisustus Nalle Oy:lle, joka on sisustusalalla toimiva pienyritys. Alatavoitteina oli selvittää toimeksiantajan kannalta sopivimmat sosiaalisen median kanavat käyttöön ja suunnitella sisältö valittuihin kanaviin. Yksi tavoitteista oli tarkastella sosiaalisen median luomia mahdollisuuksia ja hyötyjä pienyrityksen näkökulmasta. Opinnäytetyö keskittyi tarkastelemaan valittuja aihepiirejä pienyrityksen näkökulmasta, jotta se palvelisi mahdollisimman hyvin toimeksiantajan tavoitteita.

Opinnäytetyö toteutettiin toiminallisena kehittämistyönä, jonka tuloksena syntyi produkti eli sosiaalisen median strategia Sisustus Nalle Oy:lle. Lähestymistapana käytettiin konstruktiivista tutkimusta, jossa yhdistettiin käytännön vuoropuhelua sekä teoriaa. Tämä toteutettiin toimeksiantajayrityksen omistajan haastattelun ja tietoperustan avulla. Tietoperustaa sosiaalisen median markkinoinnista ja strategian rakentamisesta kerättiin kansainvälisen ja kotimaisen kirjallisuuden avulla. Yrityksen kilpailijoiden käyttäytymistä sosiaalisessa mediassa analysoitiin benchmarking-menetelmän avulla.

Toimeksiantajayrityksen sosiaalisen median nykytilan, organisaation tavoitteiden ja kohderyhmän selvittämiseksi haastateltiin yrityksen omistajaa. Haastattelu toteutettiin puolistrukturoituna haastatteluna, jonka avulla kartoitettiin yrityksen sosiaalisen median käytön lähtötilannetta, tavoitteita ja kohderyhmää. Benchmarking-menetelmän avulla vertailtiin kolmea yrityksen kilpailijaa ja analysoitiin heidän käyttäytymistänsä sosiaalisessa mediassa. Työn viitekehys, yrittäjän haastattelu ja benchmarking loivat perustan toiminnallisen työn produktille eli sosiaalisen median strategialle.

Työ valmistui suunnitellussa aikataulussa ja sen tuotoksena syntyi toimeksiantajalle sosiaalisen median strategia. Produkti sisällyttää ohjeistuksen siitä, miten toimeksiantajan tulisi toteuttaa markkinointia sosiaalisessa mediassa. Sosiaalisen median strategia kuvailee yrityksen tavoitteet sosiaalisessa mediassa, kohderyhmän ja käytettävät sosiaalisen median kanavat. Lisäksi strategia pitää sisällään sisältösuunnitelman, käytössä olevat resurssit sekä mittaamiseen valitut työkalut.

Opinnäytetyöprosessi aloitettiin elokuussa 2021 ja tuli päätökseen joulukuussa 2021. Kehittämistyön tuloksena syntynyt produkti oli valmiina käyttöönotettavaksi toimeksiantajalle tammikuussa 2022. Toimeksiantaja oli tyytyväinen työn lopputulokseen ja piti sitä liiketoiminansa kehittämisen kannalta tärkeänä työkaluna. Yrityksen aikomuksena oli ottaa strategia käyttöön heti vuodenvaihteessa liiketoimintansa tueksi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste