How to conduct a market research : for a start up company providing mobile self-care applications for public healthcare sector
Holma, Tuomas (2014)
Holma, Tuomas
Turun ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201401301876
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201401301876
Tiivistelmä
Mobiili teknologian kehitys on luonut uusia tapoja sen hyödyntämiseen terveydenhuollossa. Samaan aikaan julkinen sektori käy läpi murrosta ja tarvitsee uusia kustannustehokkaita ratkaisuja.
Suomessa on paljon mobiilisovelluksissa tarvittavaa tietotaitoa. Suuri osa tästä tietotaidosta on Nokian jälkeiseen aikaan syntyneissä startup-yrityksissä. Että osa näistä yrityksistä osaisi vastata julkisen sektorin tarpeisiin täytyy niiden pystyä ymmärtämään nämä tarpeet. Tässä tilanteessa markkinatutkimuksen tekeminen tulee tarpeeseen.
Tämä opinnäytetyö on opas tällaisille startup-yrityksille. Tavoitteena on esittää mitä voidaan saavuttaa markkinatutkimuksella ja miten se voidaan tehdä tehokkaasti. Ajatuksena on myös auttaa yritystä varautumaan ongelmiin jotka esiintyvät usein prosessin aikana.
Suomessa on paljon mobiilisovelluksissa tarvittavaa tietotaitoa. Suuri osa tästä tietotaidosta on Nokian jälkeiseen aikaan syntyneissä startup-yrityksissä. Että osa näistä yrityksistä osaisi vastata julkisen sektorin tarpeisiin täytyy niiden pystyä ymmärtämään nämä tarpeet. Tässä tilanteessa markkinatutkimuksen tekeminen tulee tarpeeseen.
Tämä opinnäytetyö on opas tällaisille startup-yrityksille. Tavoitteena on esittää mitä voidaan saavuttaa markkinatutkimuksella ja miten se voidaan tehdä tehokkaasti. Ajatuksena on myös auttaa yritystä varautumaan ongelmiin jotka esiintyvät usein prosessin aikana.