Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakasosallisuus Porin A-klinikalla - Työntekijöiden ja asiakkaiden näkökulmasta

Sihvo, Pinja (2021)

 
Avaa tiedosto
Sihvo_Pinja.pdf (812.0Kt)
Lataukset: 


Sihvo, Pinja
2021
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202202092256
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä kartoitetaan asiakasosallisuuden toteutumista päihdekuntoutuk- sessa Porin A-klinikalla. Opinnäytetyön tavoitteena oli tuoda esille tämänhetkisiä nä- kemyksiä päihdetyön asiakkaiden ja työntekijöiden rooleista, asiakasosallisuuden mahdollisuuksista sekä kehittämisideoita osallisuuden edistämiseksi. Opinnäytetyössä haettiin vastauksia kolmeen tutkimuskysymykseen 1. Miten asiakkaat kokevat tulleen- sa osallisiksi palveluissa? 2. Miten asiakasosallisuus toteutuu työntekijöiden näkökul- masta? 3. Miten asiakasosallisuutta voitaisiin kehittää organisaatiossa?
Tutkimus suoritettiin laadullisena tutkimuksena haastattelemalla Porin A-klinikan työntekijöitä teemahaastattelun menetelmin sekä keräämällä tutkimusaineisto asiak- kailta kyselylomakkeella. Tutkimusaineisto kerättiin asiakkailta sekä työntekijöiltä kesän 2021 aikana. Haastattelin A-klinikalta 6 työntekijää. Kyselylomakkeeseen asiak- kaita vastasi yhteensä 17.
Tutkimustulosten mukaan asiakkaat olivat tyytyväisiä saamaansa palveluun sekä koki- vat tulleensa palveluissa osallisiksi. Tutkimustuloksissa korostui asiakkaiden hyvä ja luottamuksellinen suhde omaan työntekijään sekä tunne siitä, että asiakas oli tullut kuulluksi ja ymmärretyksi. Asiakkaat kokivat osallisuuden toteutuvan vuorovaikutuk- sessa työntekijän kanssa. Myös työntekijät kokivat asiakasosallisuuden toteutuvan hy- vin suorassa asiakastyössä keskustelun kautta. Palveluiden kehittämisessä työntekijät näkivät asiakkaiden vaikutusmahdollisuuden rajallisiksi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste