Määräaikaistarkistustoiminta osana vakuutusyhtiön palvelukonseptia : Case: Vakuutusyhtiö Fennia
Pisilä, Lauri (2013)
Pisilä, Lauri
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201401271734
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201401271734
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin Keskinäisen vakuutusyhtiö Fennian Jyväskylän toimipisteelle. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, olivatko Keskisen alueen asiakkaat kokeneet määräaikaistarkistukset hyödylliseksi osaksi heidän palvelukonseptiaan ja oliko tarkistuksien yhteydessä herännyt uusia vakuutustarpeita. Määräaikaistarkistustoiminnan juuret ovat 1990-luvulla ajankohtaiseksi tulleessa asiakassuhdemarkkinoinnin ilmiössä.
Fennia pyrkii määräaikaistarkistuksien avulla parantamaan asiakkaiden riskienhallintaa ja räätälöimään kokonaisvaltaisia vakuutuskokonaisuuksia ottaen huomioon asiakkaiden henkilökohtaiset tarpeet. Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisin tutkimusmenetelmin syksyllä 2013 puhelinhaastatteluina. Asiakaskyselyyn saatiin kahden kuukauden aikana 42 vastausta.
Fennia pyrkii määräaikaistarkistuksien avulla parantamaan asiakkaiden riskienhallintaa ja räätälöimään kokonaisvaltaisia vakuutuskokonaisuuksia ottaen huomioon asiakkaiden henkilökohtaiset tarpeet. Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisin tutkimusmenetelmin syksyllä 2013 puhelinhaastatteluina. Asiakaskyselyyn saatiin kahden kuukauden aikana 42 vastausta.