Organisaation uusasiakashankinta: Case Tähtikortti
Makkonen, Jyri (2022)
Makkonen, Jyri
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202202072179
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202202072179
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on toteutettu yhteistyössä Tähtikortti nimisen organisaation kanssa. Uusasiakashankinta onkin aiheena ajankohtainen ja tärkeä monille organisaatioille. Tämän opinnäytetyön tarkoitus onkin siis selvittää, kuinka Tähtikortti voisi kehittää omaa uusasiakashankintaansa. Opinnäytetyössä keskitytään varsinkin urheiluseurojen asemaan uusina asiakkaina.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu uusasiakashankinnasta, B2B-myynnistä sekä modernin markkinoinnin kuvailusta. Osana opinnäytetyötä toteutettiin myös kvalitatiivinen tutkimus, jossa haastateltiin urheiluseurojen edustajia aiheeseen liittyen.
Opinnäytetyön lopputuloksena saatiin konkreettisia tapoja, joiden avulla Tähtikortti voisi toimintaansa parantaa. Tulokset ovat myös sellaisia, että niitä voidaan tarvittaessa hyödyntää muissakin tapauksissa.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu uusasiakashankinnasta, B2B-myynnistä sekä modernin markkinoinnin kuvailusta. Osana opinnäytetyötä toteutettiin myös kvalitatiivinen tutkimus, jossa haastateltiin urheiluseurojen edustajia aiheeseen liittyen.
Opinnäytetyön lopputuloksena saatiin konkreettisia tapoja, joiden avulla Tähtikortti voisi toimintaansa parantaa. Tulokset ovat myös sellaisia, että niitä voidaan tarvittaessa hyödyntää muissakin tapauksissa.