Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kankaanpään A-klinikan hoidon laatu asiakkaiden näkökulmasta

Pukaralammi, Silja (2007)

 
Avaa tiedosto
2007_pukaralammi_silja.pdf (482.3Kt)
Lataukset: 


Pukaralammi, Silja
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2007
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200809253258
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa Kankaanpään A-klinikan asiakkaiden mielipiteitä saamastaan hoidon laadusta. Tutkimuksen tavoitteena oli, että Kankaanpään A-klinikan henkilökunta saa tietoa asiakkaiden tyytyväisyydestä hoidon laatuun ja voi tätä kautta kehittää Kankaanpään A-klinikan toimintaa asiakkaiden toivomaan suuntaan. Opinnäytetyöhön liittyvän tutkimuksen teoreettinen pohja perustui aikaisempien tutkimusten tuloksiin sekä aiheeseen liittyvään kirjallisuuteen. Opinnäytetyö toteutettiin kyselytutkimuksena tammi-helmikuussa 2007. Tutkimusaineisto kerättiin Kankaanpään A-klinikan asiakkailta. Täytettyjä kyselylomakkeita kertyi 27 kappaletta. Tutkimusaineisto analysoitiin ja käsiteltiin suljettujen kysymysten osalta tilastollisesti ja avoimen kysymyksen osalta sisällön erittelyllä. Tuloksista esitettiin frekvenssejä ja prosentteja. Lisäksi tulosten havainnollistamiseen käytettiin taulukoita ja kuvioita. Tutkimustulosten mukaan Kankaanpään A-klinikan asiakkaat ovat tyytyväisiä hoidon saatavuuteen ja sujuvuuteen, saamaansa kohteluun sekä ammatilliseen laatuun. Kankaanpään A-klinikan työntekijät olivat yllättyneitä asiakkaiden tyytyväisyydestä palvelujen saatavuuteen ja jonotusaikojen pituuteen, sillä Kankaanpään A-klinikalle saattaa olla kuukauden jono. Myös puhelimen soiminen/siihen vastaaminen häiritsi asiakkaita Kankaanpään A-klinikan työntekijöiden mielestä yllättävän vähän. Saatuja tuloksia voi Kankaanpään A-klinikka hyödyntää toimintaa kehittäessään. Opinnäytetyön tulosten pohjalta olisi mielenkiintoista tutkia, mitä asiakkaat ajattelevat hoidon laadusta muutaman vuoden kuluttua ja vertailla, ovatko mielipiteet mahdollisesti muuttuneet ja miten. Lisäksi tutkimus, jossa kartoitettaisiin Kankaanpään A-klinikan työntekijöiden mielipiteitä hoidon laadusta, olisi mielenkiintoinen. Oman laatukäsikirjan valmistaminen Kankaanpään A-klinikalle olisi myös hyvä jatkotutkimusaihe.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste