Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Sähköisen asiakasrekisterin kartoittaminen

Rajamäki, Jenna (2022)

Avaa tiedosto
ARKISTOITAVA_Rajamäki_Jenna.pdf (653.3Kt)
Lataukset: 


Rajamäki, Jenna
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202202172558
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda vertailu, jonka avulla yritykselle syntyisi kokonaisvaltainen käsitys kolmesta asiakasrekisteriohjelmistosta ja niiden ominaisuuksista. Toimeksiantaja ehdotti HubSpotin, Vektorin ja Netvisorin asiakasrekisteriohjelmistojen vertailua, jotta pystyisi valitsemaan niistä parhaan ohjelmiston yrityksen käyttöön. Toimeksiantajalla oli aiemmin asiakkaiden henkilötiedot kirjattuna Excel-tiedostoon, josta tietoja oli haastava hyödyntää. Tämän työn tutkimuskysymykset olivat seuraavat: Mikä asiakasrekisteriohjelmisto on toimeksiantajan tarpeisiin soveltuva nyt ja tulevaisuudessa? Alakysymyksinä toimivat seuraavat kysymykset: Miten tehdään käytännönläheinen vertailu ohjelmistoista ja niiden toiminnoista? Miten luodaan kokonaisvaltainen käsitys ohjelmistoista käyttäjille? Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia asiakasrekisterin käyttöönottoa, käyttöä ja ylläpitoa. Työssä käytettiin laadullista eli kvalitatiivista tutkimusmenetelmää eli haastatteluja ja havainnointia. Haastatteluja suoritettiin teemahaastatteluina ohjelmistoyritysten edustajien sekä toimeksiantajan kanssa. Jokaisesta ohjelmistosta laadittiin taulukot, joissa niiden ominaisuudet pisteytettiin numeroin 0–3. Ominaisuudet valittiin toimeksiantajan haastattelujen perusteella. Lisäksi työssä vertailtiin, mitä tietoja ohjelmistot antavat muokata asiakkaan kohdalla, sekä analysoitiin ohjelmistojen vahvuudet ja heikkoudet. Tuloksena työstä syntyi konkreettiset vertailutaulukot ohjelmistoista, kustannustaulukko ja toimenpidesuositus rekisterin käytöstä. Tuloksena Vektori CRM sai parhaat pisteet toimeksiantajalle tärkeimpien ominaisuuksien perusteella, ja ohjelmistolla oli eniten vahvuuksia vertailussa. Toimeksiantaja sai toimenpidesuositukseksi hankkia ja ottaa käyttöön Vektori CRM -ohjelmiston. Tämän lisäksi toimeksiantaja sai opinnäytetyöstä asiakasrekisterin perustamista varten tarvittavat tiedot. Uuden asiakasrekisterin avulla toimeksiantaja voi kehittää asiakkuudenhallintaansa, saada parempaa tulosta ja kassavirtaa sekä vähentää kustannuksia. Myös resurssien käyttö asiakasrekisterin manuaaliseen ylläpitoon vähenee.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste