Asiakastyytyväisyystutkimus: case Energy Puls Wellness Center Oy
Lindberg, Ilmari (2022)
Lindberg, Ilmari
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202202282951
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202202282951
Tiivistelmä
Työssä toteutettiin asiakastyytyväisyystutkimus toimeksiantajalle, joka on Energy Puls Wellness Center Oy. Kysely toteutettiin sähköisessä muodossa toimeksiantajan asiakkaille ja henkilökunnalle.
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää Energy Puls Wellness Center Oy:n asiakastyytyväisyyden nykytila, palveluiden laadun taso sekä tuottaa hyödyntämiskelpoista dataa parannuksia ja kehitystä varten.
Työssä rakennettiin kysely hyödyntäen teoriatietoa ja Servqual-menetelmää. Teoria on tiivistetty teoreettiseen viitekehykseen, josta ilmenee työn rakenne ja teemat. Opinnäytetyö sisältää teoriaosuuden ja tutkimustulokset. Työn lopussa on lähdeluettelo ja liitteet.
Tutkimustulokset on esitetty kaavioin, joista ilmenee kyselyyn vastanneiden asiakkaiden ja henkilökunnan mielipiteet. Tuloksista ilmenee vastaajien taustatiedot ja mielipiteet palveluiden nykytilasta, sekä kehitystä vaativat osa-alueet.
Tulokset osoittavat asiakastyytyväisyyden olevan hyvällä tasolla. Parannuskohteeksi muodostuivat esimerkiksi ryhmäliikuntatuntien valikoima ja aikataulutus.
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää Energy Puls Wellness Center Oy:n asiakastyytyväisyyden nykytila, palveluiden laadun taso sekä tuottaa hyödyntämiskelpoista dataa parannuksia ja kehitystä varten.
Työssä rakennettiin kysely hyödyntäen teoriatietoa ja Servqual-menetelmää. Teoria on tiivistetty teoreettiseen viitekehykseen, josta ilmenee työn rakenne ja teemat. Opinnäytetyö sisältää teoriaosuuden ja tutkimustulokset. Työn lopussa on lähdeluettelo ja liitteet.
Tutkimustulokset on esitetty kaavioin, joista ilmenee kyselyyn vastanneiden asiakkaiden ja henkilökunnan mielipiteet. Tuloksista ilmenee vastaajien taustatiedot ja mielipiteet palveluiden nykytilasta, sekä kehitystä vaativat osa-alueet.
Tulokset osoittavat asiakastyytyväisyyden olevan hyvällä tasolla. Parannuskohteeksi muodostuivat esimerkiksi ryhmäliikuntatuntien valikoima ja aikataulutus.