Käsityöyrityksen markkinointisuunnitelma
Myllyniemi, Heli; Karhu, Virpi (2014)
Myllyniemi, Heli
Karhu, Virpi
Tampereen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201402072134
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201402072134
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli laatia markkinointisuunnitelma x.x.x Design:lle. Yritykselle ei ole aikaisemmin laadittu markkinointisuunnitelmaa. Opinnäytetyön tavoitteena oli saada aikaiseksi toimiva suunnitelma, josta löytyy ideoita ja toimivia keinoja tehdä markkinointia. Aluksi kartoitettiin yrityksen voimavarat, markkinat, kilpailijat ja toimintaympäristö, jonka jälkeen laadittiin yksityiskohtainen markkinointisuunnitelma. Sitä päivittämällä yrityksen on helpompi suunnitella markkinointia jatkossakin.
Teoriaosuudessa käytiin läpi markkinointia, markkinointiviestintää ja markkinoinnin suunnittelua. Opinnäytetyössä keskityttiin pienen käsityöyrityksen markkinointiin ja markkinoinnin haasteisiin. Teoriaosuus pohjautui vahvasti ammatilliseen kirjallisuuteen.
Opinnäytetyössä toteutettiin markkinointisuunnitelma, jossa tarkasteltiin teorian pohjalta yrityksen toimintaa, markkinoita ja mahdollisia markkinointikanavia sekä myynninedistämistä. Yritykselle laadittiin kaksi erisuuruista markkinointibudjettia sekä aikataulu vuodelle 2014. Yrityksen markkinoinnin osatekijöiksi valittiin internet, suoramainonta ja suhdeverkostot. Markkinointisuunnitelman lisäksi yritykselle suunniteltiin ja toteutettiin markkinointimateriaalia.
Yrittäjän ja yrityksen nimi on muutettu.
Teoriaosuudessa käytiin läpi markkinointia, markkinointiviestintää ja markkinoinnin suunnittelua. Opinnäytetyössä keskityttiin pienen käsityöyrityksen markkinointiin ja markkinoinnin haasteisiin. Teoriaosuus pohjautui vahvasti ammatilliseen kirjallisuuteen.
Opinnäytetyössä toteutettiin markkinointisuunnitelma, jossa tarkasteltiin teorian pohjalta yrityksen toimintaa, markkinoita ja mahdollisia markkinointikanavia sekä myynninedistämistä. Yritykselle laadittiin kaksi erisuuruista markkinointibudjettia sekä aikataulu vuodelle 2014. Yrityksen markkinoinnin osatekijöiksi valittiin internet, suoramainonta ja suhdeverkostot. Markkinointisuunnitelman lisäksi yritykselle suunniteltiin ja toteutettiin markkinointimateriaalia.
Yrittäjän ja yrityksen nimi on muutettu.