Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

FINLANDIA MARATHON 2012 : Asiakastyytyväisyys ja halu suositella tapahtumaa

Holttinen, Elina (2014)

 
Avaa tiedosto
Holttinen_Elina.pdf (1.275Mt)
Lataukset: 


Holttinen, Elina
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201402082139
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää vuoden 2012 Finlandia Marathonin juoksija- ja katsojaprofiili sekä tekijät, jotka vaikuttavat asiakastyytyväisyyteen ja haluun suositella tapahtumaa. Yhtenä päätavoitteena oli tuottaa konkreettisia kehitysehdotuksia tapahtuman tulevaisuutta varten. Toimeksiantajina olivat Jyväskylän Kenttäurheilijat ja Keski-Suomen Liikunta.

Teoreettinen viitekehys koostuu urheilutapahtuman asiakastyytyväisyydestä, David Aakerin brändiuskollisuusteoriasta sekä Fred Reichheld ja Bain & Companyn nettosuositteluindeksistä (Net Promoter Score). Opinnäytetyössä brändiuskollisuusteoria ja nettosuositteluindeksi yhdistettiin ja käytettiin tulosten analysoinnissa.

Asiakastyytyväisyystutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena. Katsojien osalta aineisto kerättiin iPad- laitteilla tapahtuma-alueella Kuokkalan Graniitissa tapahtumapäivänä 8.9.2012, ja juoksijoille lähetettiin tapahtuman jälkeen sähköinen vastauslinkki heidän sähköposteihinsa. Katsojien aineisto koostuu 65 ja juoksijoiden 143 vastauksesta.

Tutkimuksessa selvisi, että sekä juoksijat että katsojat olivat tyytyväisiä tapahtumaan ja lähes jokainen oli valmis suosittelemaan tapahtumaa ystävälleen. Katsojat olivat tyytyväisimpiä lasten toimintapisteeseen, järjestyksenvalvontaan ja tapahtuma-alueen siisteyteen ja juoksijat ilmoittautumisen sujuvuuteen, reittiin ja huoltopisteisiin reitillä. Keskeisimmiksi kehitysehdotuksiksi nousivat tapahtumatuotteiden ja urheiluturismin kehittäminen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste