Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Päivittäistavarakaupan markkinointi Facebook-sivuston avulla. : Esimerkkinä S-Market Haapavesi.

Hollanti, Mervi (2014)

Avaa tiedosto
mervi_hollanti.pdf (719.6Kt)
Lataukset: 


Hollanti, Mervi
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201402202488
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana oli Osuuskauppa KPO, joka on yksi Suomen suurimmista alueosuuskaupoista. Osuuskauppa KPO toimii Ylivieskan, Kokkolan, Pietarsaaren ja Vaasan talousalueilla. Esimerkkiyksikkönä toimi S-Market Haapaveden myymälä. Työn tavoitteena oli selvittää, kannattako päivittäistavarakaupan luoda sivustoa Facebook-palveluun, sekä päivittää sinne sisältöä. Selvitettiin myös, millaista sisältöä sivuilla kannattaa julkaista. Opinnäytetyön käytännön osuus koostui sivujen luomisesta Facebookpalveluun S-Market Haapavedelle sekä sisällön tuottamisesta sinne noin kolmen kuukauden ajan. Lisäksi luotiin opas: ”Selkoa someen. Päivitysopas myymälän Facebook-vastaavalle.”. Luotu opas on avuksi mikäli myymälät päättävät luoda omat sivut Facebook-palveluun. Taustatutkimuksena haluttiin selvittää, kannattaako lehtimainonta. Tehtiin kyselytutkimus. Tutkimuksessa selvitettiin sekä lehtimainonnan tavoittavuutta että sen tarpeellisuutta. Kysyttiin myös alustavasti asiakkaiden halua kuulla myymälän tarjouksista Facebook-palvelun välityksellä.
Kvantitatiivisessä kyselytutkimuksessa selvisi, että lehtimainonta on edelleen asiakkaille tärkeä. Asiakkaat osoittivat jonkin verran kiinnostusta Facebook-palvelun avulla tapahtuvaa markkinointia kohtaan. Teoriaosuudessa esitellään yhteisöllisen median ominaispiirteitä sekä käsitellään tarkemmin Facebook-palvelua. Siinä punnitaan Facebookpalvelun
hyviä ja huonoja puolia. Lisäksi kerrotaan esimerkkien avulla
omia kokemuksia Facebook-palveluun tuodusta sisällöstä ja sen
merkityksestä sivuston suosioon. Opinnäytetyön tuloksena selvisi, että yhteisöllinen media kuten Facebook-palvelu, toimii hyvin tukimarkkinointikanavana muiden kanavien rinnalla. Yhteisöllisessä mediassa kannattaa olla mukana.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste