Adaptation of Maspart.com to Russian e-commerce
Salo, Esko (2014)
Salo, Esko
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2014
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201403042818
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201403042818
Tiivistelmä
Venäjän verkkokauppa on saanut paljon myös mediahuomiota, sillä se on yksi kaikkien aikojen nopeimmin kasvavista markkinoista tällä hetkellä. Tämän takia monet yritykset ovat alkaneet tutkia mahdollisuuksiaan sijoittua Venäjälle.
Opinnäytetyö on tehty suomalaiselle Maspart.com -verkkokauppayritykselle, joka on kiinnostunut laajentamaan liiketoimintaansa Venäjän e-kauppaan. Työn tarkoituksena on tutkia kyseisen verkkokaupan soveltuvuutta Venäjän e-kauppaan sekä antaa yritykselle tarvittavaa tietoa, jota voi käyttää verkkokaupan kehittämiseen.
Teoreettinen osa sisältää tietoa e-kaupasta, Venäjästä liiketoiminta-alueena sekä Venäjän kulttuurin vaikutuksista. Maspart tekee kauppaa yksityisten sekä yritysten kanssa, joten molemmat näkökulmat on huomioitu.
Tutkimusympäristössä perehdytään laajemmin Maspartin, Venäjän e-kaupan käytäntöihin ja nykytilanteeseen sekä nykyiseen ostokäyttäytymiseen Maspartin tuotevalikoimaa kohtaan.
Tutkimusmenetelmänä on käytetty laadullista tutkimusta, jossa on haastateltu 6 venäläistä yritystä. Tutkimuksen tarkoituksena on ollut saada tietoa venäläisten yritysten välisistä kauppakäytänteistä kuten maksutavoista, ostokäyttäytymisestä, tietokanavista sekä markkinointivälineistä.
Opinnäytetyö on tehty suomalaiselle Maspart.com -verkkokauppayritykselle, joka on kiinnostunut laajentamaan liiketoimintaansa Venäjän e-kauppaan. Työn tarkoituksena on tutkia kyseisen verkkokaupan soveltuvuutta Venäjän e-kauppaan sekä antaa yritykselle tarvittavaa tietoa, jota voi käyttää verkkokaupan kehittämiseen.
Teoreettinen osa sisältää tietoa e-kaupasta, Venäjästä liiketoiminta-alueena sekä Venäjän kulttuurin vaikutuksista. Maspart tekee kauppaa yksityisten sekä yritysten kanssa, joten molemmat näkökulmat on huomioitu.
Tutkimusympäristössä perehdytään laajemmin Maspartin, Venäjän e-kaupan käytäntöihin ja nykytilanteeseen sekä nykyiseen ostokäyttäytymiseen Maspartin tuotevalikoimaa kohtaan.
Tutkimusmenetelmänä on käytetty laadullista tutkimusta, jossa on haastateltu 6 venäläistä yritystä. Tutkimuksen tarkoituksena on ollut saada tietoa venäläisten yritysten välisistä kauppakäytänteistä kuten maksutavoista, ostokäyttäytymisestä, tietokanavista sekä markkinointivälineistä.