Nuorisotyön tunnettuus ja markkinoinnin kehittäminen: Vimma-Opas : Nonprofit-organisaation markkinointi
Summers, Erja (2014)
Summers, Erja
Hämeen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201403072928
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201403072928
Tiivistelmä
Etsivä nuorisotyö on ajankohtainen aihe ja syrjäytymisestä puhutaan pal-jon. Nonprofit-organisaation toimintana etsivä nuorisotyö kohtaa haasteita viestinnässä ja markkinoinnissa. Sidosryhmien yhteistyö on tärkeä osa-alue julkisen organisaation toiminnassa ja sen kehittäminen on tärkeää.
Tavoitteena oli tutkia etsivän nuorisotyön Vimma-hankkeen tunnettuutta ammatillisten sidosryhmien keskuudessa nonprofit-organisaation markki-noinnin näkökulmasta. Opinnäytetyö toteutettiin Vihdin kunnan erityis-nuorisotyön yksikön Vimma-hankkeelle.
Opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö, jossa tavoitteena oli toteut-taa ammatillisille sidosryhmille Vimma-opas. Opinnäytetyön teoriaosuu-dessa käsitellään nonprofit-organisaation markkinointia, markkinointia si-dosryhmille ja markkinointiviestintää. Oppaan sisällön suunnitteluun haet-tiin painopisteitä ja muotoa kyselytutkimuksen avulla. Tutkimus toteutet-tiin teemahaastatteluna ammatillisille sidosryhmille.
Tutkimustulosten perusteella Vimma-hanke on suhteellisen tuntematon si-dosryhmien keskuudessa, joten Vimma-opas koetaan erittäin arvokkaaksi työkaluksi tiedottaa etsivän nuorisotyön toiminnasta. Vimma-hankkeen tu-lisi vastedes kehittää viestintäänsä niin sidosryhmille kuin suoraan avun tarpeessa oleville nuorille. Kun sidosryhmien välinen kommunikaatio toi-mii, voidaan auttaa yhä useampia avun tarpeessa olevia nuoria.
Tavoitteena oli tutkia etsivän nuorisotyön Vimma-hankkeen tunnettuutta ammatillisten sidosryhmien keskuudessa nonprofit-organisaation markki-noinnin näkökulmasta. Opinnäytetyö toteutettiin Vihdin kunnan erityis-nuorisotyön yksikön Vimma-hankkeelle.
Opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö, jossa tavoitteena oli toteut-taa ammatillisille sidosryhmille Vimma-opas. Opinnäytetyön teoriaosuu-dessa käsitellään nonprofit-organisaation markkinointia, markkinointia si-dosryhmille ja markkinointiviestintää. Oppaan sisällön suunnitteluun haet-tiin painopisteitä ja muotoa kyselytutkimuksen avulla. Tutkimus toteutet-tiin teemahaastatteluna ammatillisille sidosryhmille.
Tutkimustulosten perusteella Vimma-hanke on suhteellisen tuntematon si-dosryhmien keskuudessa, joten Vimma-opas koetaan erittäin arvokkaaksi työkaluksi tiedottaa etsivän nuorisotyön toiminnasta. Vimma-hankkeen tu-lisi vastedes kehittää viestintäänsä niin sidosryhmille kuin suoraan avun tarpeessa oleville nuorille. Kun sidosryhmien välinen kommunikaatio toi-mii, voidaan auttaa yhä useampia avun tarpeessa olevia nuoria.