MAAILMA LAUTASELLE : Ruokailun käytöstavat maailmalla
Tulisova, Radmila (2014)
Tulisova, Radmila
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201403113033
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201403113033
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli opetella uusien kulttuurien löytämistä matkailu ja ravitsemus- alalla. Tutustua eri kulttuurien monipuolisiin ja värikkäisiin erikoisuuksiin ja tapoihin ja kuinka erotumme toisista. Mahdollisuus matkustaa, milloin vain ja minne vaan, on nykyään suuri. Ove ovat paljon enemmän auki seikkailuun ja tiedon nälän tyydyttämiseen, mutta kulttuurien erot ovat silti huomattavat. Matkustaminen ja paikallisiin tapoihin tutustuminen on vuodesta toiseen helpompaa, mutta silti on paljon opeteltavaa.
Opinnäytetyön toteutin toiminnallisena ja hyödynsin kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Amica-ravintola Coccolitassa Kokkolassa tein asiakastyytyväisyyskyselyn, mikä koski asiakastyytyväisyyttä palveluihin ja tuotteisiin. Tutkimuksesta tehdyn raportin olen toimittanut yritykselle tutkittavaksi ja käyttöön.
Kvalitatiivinen tutkimus on toimiva menetelmä palveluiden ja tuotteiden kehittämiseen, jossa asiantuntija, käyttäjät ja kohteen edustaja toimivat yhdessä. Asiakastyytyväisyyskysely on kannattava, koska siitä on arvokasta tietoa yritykselle sekä yrityksen työntekijöille.
Opinnäytetyön toteutin toiminnallisena ja hyödynsin kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Amica-ravintola Coccolitassa Kokkolassa tein asiakastyytyväisyyskyselyn, mikä koski asiakastyytyväisyyttä palveluihin ja tuotteisiin. Tutkimuksesta tehdyn raportin olen toimittanut yritykselle tutkittavaksi ja käyttöön.
Kvalitatiivinen tutkimus on toimiva menetelmä palveluiden ja tuotteiden kehittämiseen, jossa asiantuntija, käyttäjät ja kohteen edustaja toimivat yhdessä. Asiakastyytyväisyyskysely on kannattava, koska siitä on arvokasta tietoa yritykselle sekä yrityksen työntekijöille.