Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Mikkelin Eläinsuojeluyhdistyksen asiakastyytyväisyys ja mielikuva

Pastinen, Titta (2014)

Avaa tiedosto
Opinnaytetyomesy.pdf (1.045Mt)
Lataukset: 


Pastinen, Titta
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201403102976
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tavoitteena oli selvittää, minkälainen on Mikkelin Eläinsuojeluyhdistyksen asiakkaiden asiakastyytyväisyys ja mielikuva yhdistyksestä. Toteutin tutkimukseni strukturoidulla kyselyllä. Tutki-musongelmani oli, millainen on Mikkelin Eläinsuojeluyhdistyksen asiakkaiden asiakastyytyväisyys ja mielikuva.

Mikkelin Eläinsuojeluyhdistyksen toiminnan tarkoituksena on eläinsuojelun edistäminen. Yhdistys järjes-tää erilaisia tilaisuuksia joiden tarkoituksena on valistaa jäsenten ja ihmisten tietoutta eläinsuojeluun liittyvissä asioissa sekä tiedottaa yhdistyksen toiminnasta. Yhdistyksen tehtävänä on myös huolehtia löytöeläinten talteenotosta Mikkelin kaupungin alueella sekä tilapäisen hoidon järjestämisestä eläinsuoje-lulain (15 §) mukaisesti. Mikkelin Eläinsuojeluyhdistys on erittäin tärkeä toimia, taloon tulee ja sieltä lähtee vuosittain yli 300.

Teoreettisessa viitekehykseni koostuu asiakastyytyväisyydestä ja mielikuvasta. Syvennyn kumpaankin aihealueeseen syvemmin pienten asiakokonaisuuksien kautta. Olen myös käsitellyt palvelun laatua sekä markkinointiviestintää työssäni pienempinä alalukuina. Tutkimus toteutettiin joulukuussa 2013 sähköi-sellä kyselylomakkeella jonka tein Webropol-kyselytyökalulla jolla myös kysely julkaistiin internetsivus-tolle. Paperiversion tein Microsoft Word –ohjelmalla joka oli esillä löytöeläintalon aulassa. Vastauksia saatiin yhteensä 62, sähköisenä vastauksia saatiin 51 ja paperilla 11. Tutkimusmenetelmäni oli pääasiassa määrällinen, mutta laadullista tutkimusmenetelmää jouduttiin myös käyttämään avoimissa kysymyksis-sä, mihin asiakkaat saivat vapaasti kerto, mielipiteensä ja kommenttinsa. Saatujen tulosten analysoinnissa käytin SPSS–ohjelmaa ja Exceliä.

Tutkimustuloksista selvisi, että Mikkelin Eläinsuojeluyhdistyksen jäsenet ovat pääasiassa tyytyväisiä asiakaspalveluun ja yhdistyksellä on hyvä imago asiakkaiden keskuudessa. Kyselyyn vastasi niin yhdis-tyksen asiakkaat. Asiakkaat ovat pääasiassa tyytyväisiä yhdistyksen toimintaan, mutta aina on vähän parantamisen varaa ja kehitettävää toiminnassa. Asiakkaat vastasivat hyvin ja kertoivat omia ehdotuksia ja ideoitaan yhdistykselle.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste