Näytä suppeat kuvailutiedot

Kansainvälisen jälleenmyyntiverkoston perustaminen ja kumppanuus

Mikkola, Jaakko (2014)

dc.contributor.authorMikkola, Jaakko
dc.date.accessioned2014-03-17T08:55:26Z
dc.date.available2014-03-17T08:55:26Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-201403113029
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/71370
dc.description.abstractOpinnäytetyö käsittelee kansainvälisen jälleenmyyntiverkoston luomista, kuinka jälleenmyyjät löydetään, kontaktoidaan ja kuinka kumppanuus rakennetaan. Tarkoitus on luoda selvät ohjeet yritykselle aloittaa kansainvälisen jälleenmyyntiverkoston rakentamisen. Opinnäytetyö keskittyy sellaisten tuotteiden suoraan vientiin, joihin kuuluu olennaisesti palvelua kuten hälytinjärjestelmät, rakennuskoneet jne. Opinnäytetyö on toteutettu pääasiassa kirjoituspöytätutkimuksena käyttäen hyväksi kirjoittajan omia kokemuksia jälleenmyyjäverkostojen parissa toimimisesta. Työssä esitetään myös todennäköisesti jälleenmyyntiverkoston rakentamisessa ilmeneviä ongelmia ja toimenpiteitä niiden ratkaisemiseksi. Suora vienti itsenäisten jälleenmyyjien kautta on kustannustehokas ratkaisu muihin myyntikanaviin verrattuna, kun osataan rekrytoida jälleenmyyjät tehokkaasti ja toimia heidän kanssaan. Monet kirjalähteet tukevat väitettä, että kumppanuus on tehokas tapa paikata haasteita, joita suora vienti itsenäisten jälleenmyyjien kanssa aiheuttaa. Myyntikanavan toimivuuden ja tehokkuuden puolesta todistavat myös useat yritykset, jotka toimivat itsenäisten jälleenmyyjien kanssa.fi
dc.description.abstractThe subject of this thesis is to create international distributor network, how to find suitable distributors, how to contact them and how to form a partnership with them. The purpose is to create clear instructions for companies to start building international distributor network from scratch. The thesis concentrates on distribution of products, which require service to function. These kinds of products are for example: security systems, construction equipment etc. This thesis has been conducted by using various sources and the experience of the writer, which he has acquired while working with distributors in business life. The chapters consist mainly of theory and examples of real life situations. The arising problems while dealing with distributors are also presented in the thesis likewise the solutions for the problems. The thesis clearly states that selling via distributors is a cost-effective solution comparing the other marketing channels, when distributors are being effectively acquired and the relationship are being properly maintained. Many sources support the fact that building a partnership is an effective way to solve the problems of direct export and especially, when selling through independent distributors. Many companies use independent distributors, which clear tells about functionalibity and the efficiency of the marketing channel.en
dc.language.isofin
dc.publisherLahden ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleKansainvälisen jälleenmyyntiverkoston perustaminen ja kumppanuusfi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/296
dc.organizationLahden ammattikorkeakoulu
dc.subject.ysajälleenmyynti
dc.subject.ysaverkostot
dc.subject.ysakumppanuus
dc.subject.ysavienti
dc.contributor.organizationLahden ammattikorkeakoulu
dc.subject.keywordJälleenmyyntiverkosto
dc.subject.keywordjälleenmyynti
dc.subject.keywordkumppanuus
dc.subject.keywordmyyntikanava
dc.subject.keywordsuora vienti
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|
dc.subject.disciplineKansainvälisen kaupan koulutusohjelma


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot