Pankki x:n asiakastyytyväisyys
Kallunki, Mikko (2014)
Kallunki, Mikko
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201403243452
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201403243452
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni toimeksiantaja oli pankki x, jolla on takanaan jo 90-vuoden historia. Työssä tehtiin asiakastyytyväisyyskysely pankin asiakkaille, jolla tiedusteltiin asiakkaiden mielipidettä pankin toiminnasta. Pankki x:lle ei ole aikaisemmin tehty asiakastyytyväisyyskyselyä, joten nyt oli mahdollisuus selvittää, kuinka tyytyväisiä sen asiakkaat ovat. Toimeksiantaja ei halunnut nimeänsä julkaistavan.
Opinnäytetyön tietoperustassa käsitellään pankkitoimintaa, palvelujen markkinointia sekä asiakaspalvelua kilpailukeinona.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena. Tiedot kerättiin kyselylomakkeella, jonka pankkitoimihenkilöt antoivat asiakkaille palvelutapahtuman jälkeen, ja se palautettiin pankki x:n konttoriin 1.11.2013 mennessä. Lomakkeiden jako alkoi 15.10.2013.
Tutkimuksen tuloksista käy selväksi, että palvelu pankki x:ssä toimii pääosin hyvin. Varsinkin palvelu konttorissa sekä verkkopankki toimii erinomaisesti. Asiakkaiden palautteesta
ilmeni mm. että asiakastiskejä voisi olla hieman enemmän, sekä neuvottelukoppien äänieristystä parantaa. Muuten palveluun ollaan tyytyväisiä.
Opinnäytetyön tietoperustassa käsitellään pankkitoimintaa, palvelujen markkinointia sekä asiakaspalvelua kilpailukeinona.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena. Tiedot kerättiin kyselylomakkeella, jonka pankkitoimihenkilöt antoivat asiakkaille palvelutapahtuman jälkeen, ja se palautettiin pankki x:n konttoriin 1.11.2013 mennessä. Lomakkeiden jako alkoi 15.10.2013.
Tutkimuksen tuloksista käy selväksi, että palvelu pankki x:ssä toimii pääosin hyvin. Varsinkin palvelu konttorissa sekä verkkopankki toimii erinomaisesti. Asiakkaiden palautteesta
ilmeni mm. että asiakastiskejä voisi olla hieman enemmän, sekä neuvottelukoppien äänieristystä parantaa. Muuten palveluun ollaan tyytyväisiä.
