MATKAILIJAN APUNA MAAILMALLA : Asiakastyytyväisyyskysely Lontoon suomaisessa kirkossa
Lindell, Mirka (2009)
Lindell, Mirka
Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001301756
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001301756
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana oli Lontoon suomalainen kirkko. Työn tarkoituksena oli selvittää kirkolla käyvien asiakkaiden tyytyväisyyttä kirkolla tarjottaviin palveluihin. Saatujen tulosten avulla kirkolle annettiin kehittämisehdotuksia. Lisäksi Suomen Merimieskirkko ry sai ehdotuksia jatkuvan asiakaspalvelun mittaamiseen. Työllä haluttiin myös antaa lukijalle selkeä kuva niin Suomen Merimieskirkko ry:stä kuin Lontoon suomalaisesta kirkosta.
Työn tietoperusta koostuu asiakastyytyväisyydestä, palvelun laadusta sekä asiakastyytyväisyyden mittaamisesta. Empiirisessä osassa käsitellään asiakastyytyväisyystutkimuksen suunnittelua ja toteutusta sekä tutkimustuloksia. Viimeisenä löytyvät kehittämisehdotukset, ehdotukset asiakaspalautteen keräämiseen sekä pohdinta.
Asiakastyytyväisyystutkimus toteutettiin kvantitatiivisena kyselytutkimuksena touko–elokuussa 2009. Tutkimuslomakkeita oli jaossa Lontoon suomalaisen kirkon tiloissa ja kaikki halukkaat saivat osallistua tutkimukseen. Hyväksyttyjä lomakkeita saatiin 69 kappaletta.
Tutkimus osoitti, että Lontoon suomalaisen kirkon asiakkaat olivat pääosin tyytyväisiä kirkon palveluihin. Kirkko sai kiitosta kaikista tarjoamistaan palveluista ja tutkimus osoitti, että kirkko on tärkeä suomalaisuuden piste Iso-Britanniassa. Eniten negatiivista palautetta ja kehittämisehdotuksia annettiin majoituksesta ja tuotteiden hinnoista.
Työn tietoperusta koostuu asiakastyytyväisyydestä, palvelun laadusta sekä asiakastyytyväisyyden mittaamisesta. Empiirisessä osassa käsitellään asiakastyytyväisyystutkimuksen suunnittelua ja toteutusta sekä tutkimustuloksia. Viimeisenä löytyvät kehittämisehdotukset, ehdotukset asiakaspalautteen keräämiseen sekä pohdinta.
Asiakastyytyväisyystutkimus toteutettiin kvantitatiivisena kyselytutkimuksena touko–elokuussa 2009. Tutkimuslomakkeita oli jaossa Lontoon suomalaisen kirkon tiloissa ja kaikki halukkaat saivat osallistua tutkimukseen. Hyväksyttyjä lomakkeita saatiin 69 kappaletta.
Tutkimus osoitti, että Lontoon suomalaisen kirkon asiakkaat olivat pääosin tyytyväisiä kirkon palveluihin. Kirkko sai kiitosta kaikista tarjoamistaan palveluista ja tutkimus osoitti, että kirkko on tärkeä suomalaisuuden piste Iso-Britanniassa. Eniten negatiivista palautetta ja kehittämisehdotuksia annettiin majoituksesta ja tuotteiden hinnoista.