Markkinointisuunnitelma koiravalokuvausyrittäjälle
Korhonen, Marjo (2014)
Korhonen, Marjo
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404043893
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404043893
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on markkinointisuunnitelma helsinkiläiselle koiravaloku-vausyrittäjälle. Suunnitelman tarkoituksena on löytää pienyrittäjän budjettiin ja resurs-seihin sopivia markkinointikeinoja. Toimeksiantaja on Drol2Photo Tmi, jonka omistaa valokuvaaja Olivier Beaslas. Yritys on erikoistunut koiravalokuvaukseen, josta se tunne-taan nimellä Koiravalokuvaus. Yritykselle ei ole aiemmin tehty markkinointisuunnitel-maa, joten tarve sille on ilmeinen.
Markkinointisuunnitelma tehtiin keväällä 2014 ja se koskee saman vuoden markkinoin-tia. Työn toteutustapa on toiminnallinen ja raportti jakautuu teoria- ja case-osuuksiin. Luku yksi johdattaa lukijan työn taustoihin. Luvussa kaksi käsitellään markkinoinnin suunnittelua teoreettisesta näkökulmasta. Luvussa kolme perehdytään toimeksianta-jayrityksen markkinointisuunnitelmaan. Luvussa neljä pohditaan työn tuloksia ja pro-sessin etenemistä.
Markkinointisuunnitelman keskeisimpiä vaiheita ovat erilaiset analyysit ja yrityksen ny-kytilanteen kartoittaminen. Näiden pohjalta laaditaan suunnitelma markkinointitoimen-piteiden toteuttamiseksi. Koiravalokuvaukselle löytyi suunnitelman myötä uusia ja to-teutettavissa olevia markkinointikeinoja.
Työn lähteinä on käytetty markkinoinnin teoksia sekä ajankohtaisia internet-lähteitä. Tärkeässä roolissa on myös yrittäjän kanssa käyty keskustelu.
Markkinointisuunnitelma tehtiin keväällä 2014 ja se koskee saman vuoden markkinoin-tia. Työn toteutustapa on toiminnallinen ja raportti jakautuu teoria- ja case-osuuksiin. Luku yksi johdattaa lukijan työn taustoihin. Luvussa kaksi käsitellään markkinoinnin suunnittelua teoreettisesta näkökulmasta. Luvussa kolme perehdytään toimeksianta-jayrityksen markkinointisuunnitelmaan. Luvussa neljä pohditaan työn tuloksia ja pro-sessin etenemistä.
Markkinointisuunnitelman keskeisimpiä vaiheita ovat erilaiset analyysit ja yrityksen ny-kytilanteen kartoittaminen. Näiden pohjalta laaditaan suunnitelma markkinointitoimen-piteiden toteuttamiseksi. Koiravalokuvaukselle löytyi suunnitelman myötä uusia ja to-teutettavissa olevia markkinointikeinoja.
Työn lähteinä on käytetty markkinoinnin teoksia sekä ajankohtaisia internet-lähteitä. Tärkeässä roolissa on myös yrittäjän kanssa käyty keskustelu.