• Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Liiketalous
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Liiketalous
  • Näytä viite

Maineen merkitys rekrytoinnissa

Tenhunen, Juuso (2014)

 
 
Tweet Tiedostoon pääsyä rajoitettu
 
Tiedostoon pääsyä rajoitettu
Avaa tiedosto
Juuso_Tenhunen_valmis oppari.pdf (431.3Kt)
Lataukset: 


Tenhunen, Juuso
Hämeen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404234649
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli maineen merkitys rekrytoinnissa. Työllä oli toimeksiantaja, joka halusi pysyä nimettömänä. Työn tarkoituksena oli selvittää, millainen merkitys maineella on rekrytoitaessa rekrytoitavan henkilön näkökulmasta. Tällaisessa tutkimusongelmassa asiaa oli tärkeä lähestyä vastarekrytoitujen henkilöiden kantilta, sillä heillä rekrytointiprosessi oli tuoreessa muistissa.

Opinnäytetyön ensimmäinen osa muodostuu teoriasta, joka koostuu maineen määritelmästä, sen synnystä ja maineeseen vaikuttavista tekijöistä. Työnantajakuvan suhdetta maineeseen ja rekrytointiin käsitellään yleisellä tasolla ja rekrytoinnin näkökulmasta. Teoriaosuuden loppupuolella käsitellään lyhyesti rekrytoinnin teoriaa rekrytointiprosessin osalta ja rekrytoitavan henkilön näkökulmasta.

Toinen osuus työstä koostuu tutkimusosasta, joka toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena haastattelemalla yhtätoista henkilöä. Kysely lähetettiin haastateltaville sähköpostitse. Kysely sisälsi avoimia kysymyksiä, joihin vastaajien tuli vastata. Kysymykset oli laadittu käyttämällä hyväksi teoriapohjaa. Kyselyyn vastasi yhdestätoista henkilöstä kaikki, eli vastaus-prosentti oli 100 %.

Tutkimustuloksista havaittiin, että maineella on merkitystä myös rekrytoitaessa, ja työtä hakevat henkilöt kiinnittävät siihen huomiota hakiessaan töitä. Vastanneet kokivat myös voivansa vaikuttaa yrityksen maineeseen ollessaan yrityksen työntekijöinä. Työssä saatiin vastaus tutkimusongelmaan, joten työtä voidaan pitää onnistuneena.
 
Kokoelmat
  • Liiketalous
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus