Näytä suppeat kuvailutiedot

Tilapäisen ravintolatoiminnan kehittäminen asiakaslähtöisyyden avulla : case Pop up Happening

Lundqvist, Mariann (2014)

dc.contributor.authorLundqvist, Mariann
dc.date.accessioned2014-04-24T09:48:14Z
dc.date.available2014-04-24T09:48:14Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-201404244741
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/72645
dc.description.abstractTämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää turkulaisen terassiravintolan Pop up Happeningin toimintaa kannattavammaksi ja asiakaslähtöisemmäksi. Teoreettisessa viitekehyksessä käsitellään markkinoinnin, konseptin sekä palvelun ja henkilökunnan toiminnan kehittämistä. Käsitellyt aiheet tukevat terassiravintolan ydinliiketoimintojen parantamista siten, että ne tulevaisuudessa palvelisivat toimeksiantajaa sekä asiakkaita mahdollisimman hyvin. Markkinoinnin näkökulmana oli edullisten, asiakaslähtöisten viestintäkeinojen tutkiminen. Suusanallisen viestinnän avulla ravintolat voivat helposti saada itsensä tunnetuksi. Positiivista suusanallista viestintää voi lisätä esimerkiksi hyvien tuotteiden avulla sekä luomalla omaperäisen ravintolaympäristön. Ravintolan läsnäolo Internetissä on myös hyvin tärkeää. Ravintolan konsepti auttaa ravintolaa erottumaan markkinoilla. Konseptin tulee olla huolella suunniteltu ja kokonaisvaltaisesti toteutettu. Silloin se tuo arvoa asiakkaille. Koko ravintolatoiminnan tulisi kuitenkin pohjautua siihen, mitä omat asiakkaat haluavat, tarvitsevat ja arvostavat. Asiakaskyselyssä selvitettiin muun muassa asiakkaiden mielipiteitä Pop up Happeningista. Kyselyn vastauksista selvisi esimerkiksi, että Pop up Happeningin hyvä sijainti oli houkutteleva, mutta tuotevalikoimaa kritisoitiin. Vastaajat kaipasivat myös enemmän tietoa terassiravintolan toiminnasta, Pop up Happening osoittautui melko tuntemattomaksi kyselyn vastausten perusteella. Tutkimuksen perusteella myös Pop up Happeningin työntekijöiden rekrytointi tulisi uudistaa.fi
dc.description.abstractThe aim of the present bachelor’s thesis is to study how to develop the restaurant Pop up Happening in Turku using a customer oriented approach. The theoretic framework of the thesis discusses marketing, concept development, customer service and staff operations, which support the core operations of the restaurant with a focus on improving them from a customer’s point of view. The marketing chapter focuses on inexpensive, customer friendly ways of communication. Word of mouth –marketing is an effortless way for restaurants to increase public awareness of their business. Positive word of mouth –communication can be increased by serving good products and by creating a distinctive restaurant environment. To be present online is also important. The concept of the restaurant is a way to differentiate on the markets. The concept should be planned carefully and implemented comprehensively to create value to customers. All restaurant operations should be based on customers’ desires, needs and values. To gather data, a customer survey focusing on customers’ opinions of the restaurant, was conducted as a part of the study. The results revealed for example that customers found the location of the restaurant excellent but the narrow selection of products was criticized. The respondents also wished to receive more information about the restaurant. Pop up Happening proved to be somewhat unknown to the respondents. In addition, the research showed that the recruiting process of the employees should be reformed.en
dc.language.isofin
dc.publisherTurun ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleTilapäisen ravintolatoiminnan kehittäminen asiakaslähtöisyyden avulla : case Pop up Happeningfi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/110
dc.organizationTurun ammattikorkeakoulu
dc.contributor.organizationTurun ammattikorkeakoulu
dc.subject.keywordasiakaslähtöisyys
dc.subject.keywordasiakaspalvelu
dc.subject.keywordkannattavuus
dc.subject.keywordkehittäminen
dc.subject.keywordkonsepti
dc.subject.keywordmarkkinointi
dc.subject.degreeprogramfi=Majoitus- ja ravitsemisala|sv=Inkvarterings- och kosthållsbranschen|en=Hotel and Restaurant|
dc.subject.disciplinePalvelujen tuottamisen ja johtamisen koulutusohjelma


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot