Sosiaalinen media ja markkinointi
Salmela, Mikko (2014)
Salmela, Mikko
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201402172368
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201402172368
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana oli mainostoimisto Media M1. Media M1 on Jyväskyläläinen mainostoimisto, jossa suunnitellaan ja toteutetaan markkinointia printti- ja digimedioihin. Opinnäytetyön aiheeksi valittiin sosiaalinen media ja sen hyödyntäminen markkinoinnissa. Nykyaikana yhä useampi yritys on alkanut siirtyä markkinoimaan myös sosiaalisessa mediassa. Tämän takia Media M1 halusi saada ajankohtaisen selvityksen palveluiden tilanteesta.
Opinnäytetyössä selvitettiin sosiaalisen median mahdollisuuksia markkinoinnissa ja millaisia rajoituksia se asettaa mainonnalle. Työssä perehdyttiin erilaisten sosiaalisen median palveluiden eroihin sekä niiden käyttäjäryhmiin. Työssä selvitettiin minkälainen mainonta on toimivinta erilaisissa sosiaalisen median palveluissa.
Opinnäytetyössä selvitettiin mainonnan sääntöjä ja velvoitteita Suomen lainsäädännön kannalta, mitä on otettava huomioon markkinoitaessa sosiaalisessa mediassa. Työssä tarkasteltiin myös palveluntarjoajien palveluille asettamia rajoituksia markkinointia koskien.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi selvitys sosiaalisen median mahdollisuuksista ja rajoitteista markkinoinnissa, johon on kerätty ajankohtainen tieto palveluiden nykytilanteesta. Opinnäytetyön tarkoitus on toimia tietopakettina, jota voidaan käyttää apuna suunniteltaessa markkinointia sosiaaliseen mediaan.
Opinnäytetyössä selvitettiin sosiaalisen median mahdollisuuksia markkinoinnissa ja millaisia rajoituksia se asettaa mainonnalle. Työssä perehdyttiin erilaisten sosiaalisen median palveluiden eroihin sekä niiden käyttäjäryhmiin. Työssä selvitettiin minkälainen mainonta on toimivinta erilaisissa sosiaalisen median palveluissa.
Opinnäytetyössä selvitettiin mainonnan sääntöjä ja velvoitteita Suomen lainsäädännön kannalta, mitä on otettava huomioon markkinoitaessa sosiaalisessa mediassa. Työssä tarkasteltiin myös palveluntarjoajien palveluille asettamia rajoituksia markkinointia koskien.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi selvitys sosiaalisen median mahdollisuuksista ja rajoitteista markkinoinnissa, johon on kerätty ajankohtainen tieto palveluiden nykytilanteesta. Opinnäytetyön tarkoitus on toimia tietopakettina, jota voidaan käyttää apuna suunniteltaessa markkinointia sosiaaliseen mediaan.