Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyystutkimus : Myymäläauto K. Junnola Jy

Junnola, Jukka (2014)

 
Avaa tiedosto
Junnola_Jukka.pdf (589.8Kt)
Lataukset: 


Junnola, Jukka
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404244835
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana oli perheyritys K. Junnola Ky, jolla on ollut myymäläautotoimintaa jo yli 50 vuotta. Yritys sijaitsee Kannuksessa, Eskolan kylässä, jossa nykyisellä paikallaan se on toiminut vuodesta 1989 lähtien. Vakioasiakkaita myymäläautolla on noin 100 henkilöä. Työn tarkoituksena oli selvittää asiakkaiden tyytyväisyyttä myymäläauton palveluihin. Heiltä kysyttiin, miksi he asioivat myymäläautossa, onko heillä liian pitkä matka asioida muualla ja mitä he arvostavat tuossa alati harvenevassakaupankäynnin muodossa niin paljon, että suorittavat ostoksensa siellä. Lisäksi tiedusteltiin asiakkaiden havaitsemia kehityskohteita. Työssä tärkeänä osana on asiakaspalvelu sekä palvelun laadun kokeminen asiakkaan näkökulmasta. Työn teoriaosuudessa perehdytään kaupankäyntiin yleisesti Suomessa, myymäläautojen alkutaipaleeseen, niin yleisesti kuin työn toimeksiantajankin osalta, sekä paneudutaan käsitteisiin asiakastyytyväisyys ja palvelun laatu. Tutkimus suoritettiin perinteisellä kyselyllä helmi-maaliskuun vaihteessa vuonna 2012. Tärkeä lähtökohta kyselyllä oli, että asiakkaat voivat vastata siihen asioidessaan myymäläautossa. Kyselyyn vastasi 90 henkilö, joten vastausprosentti oli hyvä. Tuloksien perusteella tärkeitä kehityskohteita ovat mm. lapsiperheille suunnattu markkinointi sekä aikataulujen saaminen entistä vakaammiksi. Kokonaisarvosanan perusteella, joka oli 8,7, suuria kehittämistarpeita ei juuri ole.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste