Markkinatarvekartoitus lämpökuvauspalveluista Jyväskylässä : Case: Keski-Suomen Kiinteistöpalvelu Oy
Peränen, Ville (2009)
Peränen, Ville
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001271637
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001271637
Tiivistelmä
Tämän opinnäytteen toimeksiantajana toimi Keski-Suomen Kiinteistöpalvelu Oy. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää Jyväskylän alueen lämpökuvauspalveluiden markkinoita. Tutkimuksessa haluttiin kyselytutkimuksen avulla kartoittaa millaisille lämpökuvauspalveluille on tarvetta, mitkä asiat vaikuttavat lämpökuvauspalvelun hankintaan sekä millaisia kilpailijoita palvelulla on Jyväskylän alueella. Tutkimus oli määrällinen tutkimus. Kysely suoritettiin sähköpostitse Digium Enterprise -ohjelmalla. Kysely lähetettiin 58 isännöitsijälle, joista 17 vastasi. Aineisto siirrettiin käsiteltäväksi Microsoft Office Excel -ohjelmaan.
Tutkimuksen teoreettinen viitekehys koostui markkinatarvekartoituksen, rakennuksen lämpökuvauksen, asiantuntijapalveluiden ja asiantuntijapalveluiden myynnin sekä kvantitatiivisen tutkimuksen kuvauksesta. Tutkimuksen toiminnallisessa viitekehyksessä esitellään Keski-Suomen Kiinteistöpalvelu Oy
Tutkimuksen tuloksista ilmeni, että kosteus- ja homevaurioremonteille ja betonirakentei-den ja rapattujen pintojen kuntotutkimuksille on tarvetta Jyväskylässä. Lämpökuvauspalvelun valintaan vaikuttavista tekijöistä tärkeimmiksi nousivat aiempi kokemus, soveltuva koulutus ja palvelun saatavuuden nopeus.
Tutkimuksen teoreettinen viitekehys koostui markkinatarvekartoituksen, rakennuksen lämpökuvauksen, asiantuntijapalveluiden ja asiantuntijapalveluiden myynnin sekä kvantitatiivisen tutkimuksen kuvauksesta. Tutkimuksen toiminnallisessa viitekehyksessä esitellään Keski-Suomen Kiinteistöpalvelu Oy
Tutkimuksen tuloksista ilmeni, että kosteus- ja homevaurioremonteille ja betonirakentei-den ja rapattujen pintojen kuntotutkimuksille on tarvetta Jyväskylässä. Lämpökuvauspalvelun valintaan vaikuttavista tekijöistä tärkeimmiksi nousivat aiempi kokemus, soveltuva koulutus ja palvelun saatavuuden nopeus.