Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Visuaalisuuden kehittäminen ammattikorkeakoulun median ja taiteen englannin kielen opetuksessa

Kaipiainen, Merja (2014)

 
Avaa tiedosto
Kaipiainen_Merja.pdf (663.1Kt)
Lataukset: 


Kaipiainen, Merja
Tampereen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405055712
Tiivistelmä
Kehittämistehtävä on laadittu Tampereen ammattikorkeakoulun Kielipalveluille. Tehtävän tarkoituksena on ammattikorkeakoulun median ja kuvataiteiden englanninkielisen koulutusohjelman DP in Media and Fine Arts englannin opetuksen visuaalisen havainnoinnin ja visualisoinnin kehittäminen. Työn tavoitteena on kehittää englannin opetusta kohti integroitua kielenopetusta siten, että oppiaineiden visuaalisuus otetaan huomioon opetuksen suunnittelussa. Tavoitteena on myös hankkeen laajempi sovellettavuus ammatillisessa kieltenopetuksessa.

Kehittämistehtävässä pyritään yksittäisen englannin kurssin avulla saamaan uutta tietoa ja ymmärrystä kielenopetuksen visuaalisesta havainnollistamisesta, kuvan ja sanan vuorovaikutuksesta ja visuaalisen substanssin integroimisesta kielenopetukseen. Hankkeessa selvitetään tapaustutkimuksen (case study) menetelmällä visuaalista havainnollistamista ja visualisointia ammattikorkeakoulun englannin kielen opetuksessa. Tutkimuksessa on käytetty laadullisia menetelmiä: osallistuvaa havainnointia ja opettajille lähetettyä kyselyä. Tutkimustuloksia on analysoitu laadullisen tutkimuksen keinoin ja niiden pohjalta on esitetty opetuksen visuaalisen havainnoinnin ja visualisoinnin kehittämistarpeita ja kehittämisideoita englannin kielen tulevaisuuden opetukseen.

Tulevaisuuden englannin opetuksen kehittämisessä esiin nousevat kolme nykyisiin oppimiskäsityksiin nojaavaa kehittämisideaa: integroitu kielenopetus, verkkotyökalujen ja sosiaalisen median hyödyntäminen opetuksessa ja luovuuspedagogiset lähestymistavat. Työssä esitetään menetelmiä ja ideoita opetuksen visuaalisen havainnollistamisen ja visualisoinnin lisäämiseksi ja kehittämiseksi pyrkien edistämään kielenopetuksen työelämälähtöisyyttä, opiskelijoiden toimijuutta ja luovuutta sekä yhteisöllisyyttä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste