Online Business Strategy: Mazda Motor Europe GmbH
Peltokangas, Merja (2009)
Peltokangas, Merja
Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002051960
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002051960
Tiivistelmä
Mazda Motors on japanilainen autovalmistaja, joka on perustettu vuonna 1920. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Hiroshimassa, Japanissa ja Euroopan pääkonttori sijaitsee Leverkusenissa, Saksassa.
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli tutkia miten Mazda Motor Europe GmbH voisi tulevaisuudessa parantaa autojen lisävarusteiden myyntiä, sekä tavoittaa enemmän nuoria asiakkaita. Tutkimuksen tuloksen perusteella Mazda Motor Europe GmbH näkee miten kilpailijat ovat järjestäytyneet markkiniolla ja voi tämän perusteella harkita omaa strategiaansa.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsittelen ensimmäisenä erilaisia online kaupan malleja, joka luo pohjan työn teoriaosuudelle. Seuraavaksi kerron perustietoja Mazda Motor Europesta, sekä Mazda Motorsista. Tämän jälkeen perehdyn benchmarkkaukseen ja esittelen tutkimuksen tulokset.
Työn viimeisessä osiossa olen koonnut benchmarkkauksen tuloksia ja tein suosituksia miten Mazda Motor Europe GmbH voisi edetä tulevaisuudessa.
Kaiken kaikkiaan Mazda Motor Europe GmbH oli tyytyväinen tutkimuksen tuloksiin ja aikoo tulevaisuudessa keskittyä kehittämään online palvelujaan.
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli tutkia miten Mazda Motor Europe GmbH voisi tulevaisuudessa parantaa autojen lisävarusteiden myyntiä, sekä tavoittaa enemmän nuoria asiakkaita. Tutkimuksen tuloksen perusteella Mazda Motor Europe GmbH näkee miten kilpailijat ovat järjestäytyneet markkiniolla ja voi tämän perusteella harkita omaa strategiaansa.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsittelen ensimmäisenä erilaisia online kaupan malleja, joka luo pohjan työn teoriaosuudelle. Seuraavaksi kerron perustietoja Mazda Motor Europesta, sekä Mazda Motorsista. Tämän jälkeen perehdyn benchmarkkaukseen ja esittelen tutkimuksen tulokset.
Työn viimeisessä osiossa olen koonnut benchmarkkauksen tuloksia ja tein suosituksia miten Mazda Motor Europe GmbH voisi edetä tulevaisuudessa.
Kaiken kaikkiaan Mazda Motor Europe GmbH oli tyytyväinen tutkimuksen tuloksiin ja aikoo tulevaisuudessa keskittyä kehittämään online palvelujaan.