Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointisuunnitelma : Piazza Food Factory & Bar

Kovanen, Riikka (2014)

 
Avaa tiedosto
kovanen_riikka.pdf (756.3Kt)
Lataukset: 


Kovanen, Riikka
Tampereen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405066027
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia Scandic Tampere City –hotellin yhteydessä toimivalle ravintola Piazza Food Factory & Barille markkinointisuunnitelma vuodelle 2014. Tarve opinnäytetyölle syntyi, kun vuonna 2005 avatun ravintolan liikeidea päätettiin päivittää. Liikeidean päivityksen myötä ravintola hakee merkittävää kasvua vuosien 2014 ja 2015 liikevaihtoon. Ravintolalla ei aikaisemmin ollut markkinointisuunnitelmaa eikä juurikaan omaa markkinointia internetsivuja ja Facebook-markkinointia lukuun ottamatta. Markkinoinnin budjetti vuodelle 2014 on 10 000 euroa.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään strategista ja operatiivista markkinointisuunnittelua sekä kohdeyrityksen tavoitteita markkinoinnille. Ravintolalle laaditaan myös lähtökohta-analyysit, joita käytetään markkinointisuunnitelman pohjana. Empiirisessä osuudessa analyysien pohjalta valitaan Piazza Food Factory & Barin markkinointiin soveltuvat toimenpiteet ja yhdistetään ne konkreettiseksi markkinointisuunnitelmaksi.

Markkinointisuunnitelma on koottu Excel-taulukkoon, josta kohdeyrityksen on helppo muokata sitä muuttuvien tarpeiden mukaan. Suunnitelmassa markkinoinnin toimenpiteet on jaksotettu kuukausittain suoritettaviksi toimenpiteiksi, ja niiden yhteyteen on arvioitu myös syntyvät kulut.

Tämän opinnäytetyön ja etenkin syntyneen markkinointisuunnitelman tarkoitus on jäädä Piazza Food Factory & Barin työkaluksi, jonka pohjalta markkinointia voidaan kehittää. Toimialalla jatkuva kehitys ja alan trendien seuraaminen on elinehto. Järjestelmällisen markkinoinnin suunnittelun avulla markkinointi on systemaattista ja tehokasta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste