Markkinointisuunnitelma yritykselle ElGeo
Moisander, Janina; Lehtokannas, Jutta (2022)
Moisander, Janina
Lehtokannas, Jutta
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202203153565
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202203153565
Tiivistelmä
Opinnäytetyömme toimeksiantaja oli jokioislainen maarakennusyritys ElGeo Oy, joka sijaitsee Kanta-Hämeessä. Opinnäytetyö jakautuu kahteen osaan, eli teoriaosuuteen sekä toiminnalliseen osuuteen. Opinnäytetyön teoriaosuus pohjautuu aiheen kirjallisuuteen, toimeksiantajien antamiin haastatteluihin sekä internetistä löytyneisiin faktapohjaisiin aineistoihin.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena tuotoksena, jossa laadittiin yritykselle markkinointisuunnitelma. Markkinointisuunnitelman tavoitteena oli luoda monipuolinen sekä toimiva kokonaisuus, jonka avulla yritys pystyy kasvattamaan liiketoimintaansa.
Opinnäytetyön tavoitteena oli löytää yritykselle markkinointikeinoja, jotka olisivat helposti toteutettavia eivätkä veisi paljon aikaa. Markkinointisuunnitelma on toteutettu tavoitebudjetin rajoissa ja toimeksiantajille tutuissa verkkoalustoissa.
Markkinointisuunnitelman laatiminen aloitettiin yhteisellä palaverilla toimeksiantajien kanssa, jossa selvitimme lähtökohta-analyysit sekä asetimme tavoitteet. Näiden pohjalta teimme suunnitelman aikataulutuksen ja budjetoinnin osalta.
Opinnäytetyön tuotoksena yritykselle valmistui valmis markkinointisuunnitelma. Markkinointisuunnitelma on valmis yrityksen käytettäväksi.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena tuotoksena, jossa laadittiin yritykselle markkinointisuunnitelma. Markkinointisuunnitelman tavoitteena oli luoda monipuolinen sekä toimiva kokonaisuus, jonka avulla yritys pystyy kasvattamaan liiketoimintaansa.
Opinnäytetyön tavoitteena oli löytää yritykselle markkinointikeinoja, jotka olisivat helposti toteutettavia eivätkä veisi paljon aikaa. Markkinointisuunnitelma on toteutettu tavoitebudjetin rajoissa ja toimeksiantajille tutuissa verkkoalustoissa.
Markkinointisuunnitelman laatiminen aloitettiin yhteisellä palaverilla toimeksiantajien kanssa, jossa selvitimme lähtökohta-analyysit sekä asetimme tavoitteet. Näiden pohjalta teimme suunnitelman aikataulutuksen ja budjetoinnin osalta.
Opinnäytetyön tuotoksena yritykselle valmistui valmis markkinointisuunnitelma. Markkinointisuunnitelma on valmis yrityksen käytettäväksi.